رویترز گزارش داد؛

نمایش قدرت موشک‌های ایرانی در دوحه قطر + عکس

کدخبر: ۴۸۴۵۹۷
یک خبرگزاری انگلیسی با اشاره به مشارکت ایران در نمایشگاه دفاعی در قطر نوشت، ایران با حضور در دوحه نمونه‌هایی از موشک‌های خود را به نمایش گذاشت.
 نمایش قدرت موشک‌های ایرانی در دوحه قطر + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق ، یک خبرگزاری انگلیسی به حضور ایران در «نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه» در قطر اشاره کرد و نوشت، ایران در نمایشگاه دوحه قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه در این باره نوشت، نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری  رویترز حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات در منطقه  از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها را قابل توجه برشمرد.

اصلی ترین مهره‌ پشت پرده زلنسکی کیست؟

رویترزبا اشاره به عدم مصاحبه نمایندگان ایرانی با این خبرگزاری انگلیسی نوشت، در غرفه ایران  پوستر بسیار بزرگی از  یک قایق تندرو با کماندوها وجود داشت. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «ام کیو-۹ » خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است.

گزارش رویترز از نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه + عکس

گزارش رویترز از نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه

  • بیشتر بخوانید:

  • هشدار تند فرمانده کل سپاه به اسرائیل : این پیام جدی و واقعی است / برای شهدا فقط مجلس ترحیم نمی‌گیریم، بلافاصله انتقام می‌گیریم

وزارت خارجه ایالات متحده به این شرکت اجازه داده که ۱۸ فروند از این هواپیمای بدون سرنشین را در قراردادی به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار به امارات متحده عربی بفروشد.

این منبع خبری نوشت، نمایشگاه قطر شرکت‌های دفاعی بین‌المللی را جذب کرد که امیدوارند فروش خود را به کشورهای ثروتمند خلیج فارس که برای تقویت قابلیت‌های نظامی منطقه تولید کننده انرژی در تلاش هستند، افزایش دهند.

چندی قبل نیز یک نشریه آمریکایی در تحلیلی در زمینه توانمندی موشکی ایران و تسلط در جنگال (جنگ الکترونیک) برای مقابله با دشمنان نوشت، توانمندی‌های ایران بر عدم امکان دسترسی دشمنان در بکارگیری از قلمروی هوایی این کشور متمرکز است.

نشریه «نشنال اینترست»  در تحلیلی به قلم «کارلب لارسون» تحلیلگر امور دفاعی و نظامی در خصوص امکان حمله ایران به ماهواره‌های دشمن در فضا نوشت، نیروهای موشکی ایران ابزاری قوی برای اعمال قدرت ایران به دشمنان و تهدیدی قابل اعتماد برای ایالات متحده و نیروهای نظامی این کشور در منطقه هستند. 

 اطلاعات آمریکا تمایل ایران برای شکل دادن به میدان نبرد فضایی را تایید کرده است. ایران  متوجه ارزش راهبردی فضا و قابلیت‌های ضد فضایی است و تلاش خواهد کرد مانع استفاده دشمن از فضا و قلمروی هوایی خود در طول یک درگیری شود. ایران به دلیل زرادخانه متنوع موشکی چنین قابلیت‌هایی دارد.

خشم خبرنگار معروف اسراییلی 

در همین حال ، یک خبرنگار معروف اسرائیلی در انتقاد از این رخداد نوشت : فرماندهان زبده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر، یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است، چای نوشیدند، خرما خوردند و مدل‌های موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید