موزه جنگ NFT راه‌اندازی شد؛

پول هنگفتی که اوکراینی‌ها در بحبوحه جنگ به جیب زدند!

کدخبر: ۴۸۴۹۳۷
اوکراین روز جمعه شروع به حراج مجموعه‌ای از توکن‌های غیرمثلی (NFT) کرد که در راستای گسترش تلاش‌ها برای جمع‌آوری سرمایه ارزهای دیجیتال است که کی‌یف می‌گوید تاکنون بیش از ۶۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.
 پول هنگفتی که اوکراینی‌ها در بحبوحه جنگ به جیب زدند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین از خبرگزاری رویترز، مجموعه «تاریخ متا: موزه جنگ» مجموعه‌ای از تصاویر دیجیتالی از جمله تصاویری از هواپیماهای جنگی، تصاویری از گزارش‌های خبری و تصویری کارتونی از یک انفجار است که هر کدام روز متفاوتی را در درگیری نشان می‌دهند.

وزارت تحول دیجیتال اوکراین سه روز پس از شروع جنگی که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، درخواست کمک‌های مالی در توکن‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتر را آغاز کرد.

بر اساس پیامی که در وب‌سایت مجموعه منتشر شده، مجموعه جدید NFT به منظور انتشار اطلاعات واقعی در بین جامعه دیجیتال در جهان و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حمایت از اوکراین بوده است.

توکن‌های غیرمثلی (NFTs) نوعی دارایی دیجیتال هستند که در سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کردند. آنها از فناوری پشت بیت‌کوین برای ثبت افرادی که دارای یک فایل دیجیتالی هستند از تصویر گرفته تا ویدیو یا قطعه متن استفاده می‌کنند.

الکس بورنیاکوف، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین، در این ماه در توییتر گفت: «اوکراین تاکنون با کمک‌های ارز دیجیتال دریافتی، جلیقه‌های ضد گلوله، کلاه ایمنی، ناهار و دارو برای ارتش خود خریداری کرده است.

 

NFTها معمولا با ارزهای دیجیتال مانند اتر خریداری می‌شوند. قیمت NFTهای اوکراین در ابتدا ۰.۱۵ اتر یا کمی بیش از ۴۷۵ دلار خواهد بود. طبق نوشته این وب‌سایت، وجوه مستقیما به کیف‌پول‌های دیجیتال کی‌یف می‌رود.

افزایش انفجاری در فروش NFT بسیاری از ناظران را مبهوت کرد که چرا پول زیادی برای اقلامی که از نظر فیزیکی وجود ندارند، خرج می‌شود.

با این حال، آنها در ماه‌های اخیر به یک ابزار جمع‌آوری سرمایه محبوب تبدیل شده‌اند و گروه‌هایی از مردم سرمایه‌های دیجیتال خود را برای خرید NFT جمع‌آوری می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید