پوتین غرب را به تلاش برای نفی روسیه متهم کرد

کدخبر: ۴۸۴۹۵۰
رئیس‌جمهور روسیه در انتقاداتی کوتاه اما تند، غرب را به "تلاش برای نفی کشورش" متهم کرد و گفت: آنها اکنون روش بی‌اعتنایی را در پیش گرفته‌اند. نویسندگان و کتاب‌های روسی هدف طرد شدن قرار گرفته‌اند.
پوتین غرب را به تلاش برای نفی روسیه متهم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا از یاهونیوز، این اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان یک نشست ویدیویی با رهبران فرهنگی روسیه در ضمن تداوم جنگ در اوکراین مطرح شد.

ولادیمیر پوتین در این اظهاراتش ابراز تاسف کرده و گفت: آنها اکنون روش بی‌اعتنایی را در پیش گرفته‌اند. نویسندگان و کتاب‌های روسی هدف طرد شدن قرار گرفته‌اند.

او همچنین در صحبتی که ظاهرا اشاره به تصمیم اخیر ارکستر فیلارمونیک کاردیف در ولز برای عدم استفاده از موسیقی چایکوفسکی، آهنگساز روسی، در یک اجرا داشت، گفت که آثار مشهورترین آهنگسازان کشورش به حاشیه رانده می‌شوند.

پوتین این دست تلاش ها را با کتاب سوزی و سرکوبی که حزب نازی در آلمان قبل از جنگ جهانی دوم انجام داد مقایسه کرد و گفت: تصور چنین چیزی در کشور ما غیرممکن است.تنوع فرهنگی مایه افتخار جامعه ماست.

به نوشته یاهونیوز، تصمیماتی مانند تصمیم اخیر ارکستر فیلارمونیک کاردیف به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است.

نشریه اکونومیست اخیرا در مقاله‌ای توصیه کرد: با برخی هنرمندان سرسپرده برخورد کنید اما هنر روسیه را طرد نکنید.

رئیس جمهور روسیه چند روز پیش روسهایی که به دنبال کسب پناهندگی در غرب و پذیرش ارزشهای آن هستند را مورد نکوهش قرار داد.

پوتین پیشتر در اظهاراتش جوزف استالین دیکتاتور اتحاد شوروی سابق را به دلیل شکست نیروهای هیتلر تحسین کرد. از جمله گلایه‌های دیگر این رئیس جمهور روسیه در اظهاراتش این بوده که سینمای هالیوود آمریکا در به تصویر کشیدن جنگ جهانی دوم "هیچ چیز درباره ارتش سرخ شوروی" در مسیر شکست دادن نازی ها که خیلی بیشتر از قدرتهای متحد غربی متحل ضایعه و تلفات شد، نمی‌گوید.

پوتین تاکید کرد:‌آنها مشارکت ارتش سرخ را  نادیده می گیرند.

پوتین تاکید کرد:‌ آنها در ارتباط با ژاپن حتی ذکر نمی کنند که چه کسی بمب اتمی روی هیروشیما و ناگازاکی انداخت. یا این که می گویند این کار توسط تعدادی متحد انتزاعی انجام شد. در حقیقت آمریکا بود که یک چنین کشتار وحشتناکی را در خاتمه جنگ جهانی دوم انجام داد. این حقیقت حتی ذکر هم نمی شود. بنا براین آنها با بدبینی این حقیقت را نادیده می گیرند.

پوتین غرب را به تلاش برای "نفی" روسیه متهم کرد

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید