تصاویری از مزار شف فرانسوا حسین

کدخبر: ۴۸۵۱۰۸
شف فرانسوا حسین، روز ۲۵ اسفند گذشته و در ۶۲ سالگی در طرقبه مشهد دار فانی را وداع گفت و امروز (یکشنبه هفتم فروردین) با حضور دوستان، خانواده و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در قطعه ۳۰۷ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
تصاویری از مزار شف فرانسوا حسین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرانسوا دنی یل ریموند اوزوات، معروف به فرانسوا حسین، اولین تجربه ایفای نقش در سریال‌های ایرانی را با مهران مدیری به عنوان سرآشپز با نقش کوتاهی در سریال «دراکولا» از سر گذراند. او پس از آن پیشنهاداتی برای ایفای نقش داشت اما به خاطر مشغله کاری خود در حرفه سرآشپزی، فرصت چندانی برای این کار نداشت اما به پیشنهاد برخی از کارگردان‌ها از جمله سیروس مقدم و جواد افشار پاسخ مثبت داد و در سریال «جزیره» در نقش سرمایه‌گذار و شریک تجاری و در سریال «گاندو» در نقش ژنرال سایمون (ژنرال انگلیسی) ایفای نقش کرد.

او همچنین با ایفای نقش «یلعاد» در سریال تلویزیونی «سرجوخه» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری، به شهرت رسید. نقشی که فرانسوا حسین آن را بهترین نقش و پیشنهاد کاری خود عنوان کرده بود.

 

آخرین سریالی که فرانسوا در آن ایفای نقش کرد، قصه «هزار افسون» بود.

شف فرانسوا حسین، تجربه کاری خود در تلویزیون ایران را با مسابقه «دست‌پخت» به عنوان سرداور شروع کرد و به گفته خودش قبل از این‌که یک بازیگر باشد، یک سرآشپز بود و ۳۲ سال عمر خود را در حرفه و صنعت رستوران و آشپزخانه گذرانده‌ بود.

پیکر شِف فرانسوا حسین در بهشت زهرا (س) آرام گرفت

او که کماندو بازنشسته ارتش فرانسه نیز بود، سه سال پیش با سعیده رنجبریان، سرآشپز معروف ایرانی ازدواج کرده و به دین اسلام مشرف شده بود.

سعیده رنجبریان، همسر مرحوم فرانسوا حسین در آیین تشییع این بازیگر فرانسوی گفت: «فرانسوا حسین عاشق ایران و ایرانی بود و همواره برای جوانان این سرزمین به خاطر عشقی که داشت تلاش می‌کرد. هدف او آموزش هنر آشپزی به جوانان ایرانی به بهترین شکل ممکن بود تا سرآشپزهای مطرحی را به جامعه معرفی کند.»

پیکر شِف فرانسوا حسین در بهشت زهرا (س) آرام گرفت

پیکر شِف فرانسوا حسین در بهشت زهرا (س) آرام گرفت

باوجود همکاری فرانسوا حسین در سال‌های اخیر با برنامه «دستپخت»، هیچ یک از عوامل این برنامه و نیز بسیاری از بازیگران، تهیه‌کنندگان و کارگردانان مدعو از سوی خانواده این هنرمند نیز در مراسم تشییع حضور نیافتند.

در این آیین، ژان لوئیز اوزوات برادر فرانسوا حسین که او نیز همسری ایرانی دارد، به ذکر خاطراتی از کودکی تا بزرگسالی مرحوم پرداخت و از علاقمندی زیاد برادرش به هنر سرآشپزی و نیز سینما گفت. برخی از اعضای جامعه سرآشپزان ایران نیز در آیین تشییع پیکر فرانسوا حسین حضور داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید