مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ؛

در ۹۵ درصد موارد با ایران به توافق رسیدیم

کدخبر: ۴۸۵۱۳۷
اقتصادنیوز: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که به توافق با ایران نزدیک شده و در ۹۵ درصد موارد به توافق رسیده ایم.
در ۹۵ درصد موارد با ایران به توافق رسیدیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بورل در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز عربی در خصوص مذاکرات وین گفت: توافق هسته ای با ایران همه مشکلات منطقه را حل نمی کند اما اولین قدم است.

وی تاکید کرد: دولت ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در خروج از توافق هسته ای با ایران مرتکب اشتباه شد.

سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص نزدیک شدن به توافق بعد از آن بیان می شودکه کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز روز یکشنبه در مجمع دوحه گفت: توافق هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های جهانی قریب‌الوقوع است اما تنها در صورتی ممکن است که ایالات متحده اراده سیاسی نشان دهد. خرازی تصریح کرد که این بستگی به نگاه سیاسی آمریکا دارد.

در پی براندازی رژیم روسیه نیستیم 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین هم ادعا کرد که روسیه مدت‌هاست که حمله به اوکراین را طراحی کرده و بهانه‌های دروغین ساخته اما بعد از یک ماه جنگ هنوز به اهداف خود در اوکراین دست نیافته است.

بورل همچنین تاکید کرد که مسئله پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا زمانبر است.

او گفت که ما دنبال کاهش وابستگی اروپا به انرژی روسیه هستیم نه ممنوعیت آن. با این وجود بورل گفت که ما به دنبال تنوع بخشیدن به منابع گاز در اروپا هستیم و تا دو سال آینده اروپا از گاز روسیه بی نیاز خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد که در پی براندازی رژیم روسیه نیستیم بلکه تلاش ما بر توقف جنگ متمرکز است و باید جنگ خیلی فوری متوقف شود.

وی گفت که اروپا شاهد موج بی سابقه پناهجویان ناشی از جنگ اوکراین است و همه کشورهای اروپایی در تحمل بار پناهندگان از اوکراین سهیم خواهند بود.

بورل با بیان اینکه حداکثر پشتیبانی ممکن از اوکراین را به عمل خواهیم آورد گفت که در پی ایجاد ارتش ویژه اروپایی برای مواجهه با تهدیدات مشترک هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید