روایت ناراحت‌ کننده‌ محمد کاسبی از مدت بستری اش در بیمارستان

کدخبر: ۴۸۵۲۴۰
اقتصادنیوز: هنرمند باسابقه کشورمان در طول مدت بستری خود در بیمارستان، کار کردنِ دانش‌آموختگانِ رشته فیزیک و شیمی از دانشگاه امیرکبیر و شریف در بخش نظافت بیمارستان را ناراحت کننده دانست.
روایت ناراحت‌ کننده‌ محمد کاسبی از مدت بستری اش در بیمارستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد کاسبی، هنرمند باسابقه کشورمان پس از هفته‌ها تحمل بیماری و گذراندن موفقیت‌آمیز جراحی قلب، دیروز (یکشنبه هفتم فروردین) از بیمارستان مرخص شد. او کار کردنِ دانش‌آموختگانِ رشته فیزیک و شیمی از دانشگاه امیرکبیر و شریف در بخش نظافت بیمارستان را ناراحت کننده چیزی دانست که در مدت بستری خود دیده است.

یک روز قبل از ترخیص محمد کاسبی و در یکی از روزهای نوروز ۱۴۰۱، به دیدار این هنرمند قدیمی و پیشکسوت که در بیمارستان قلب شهید رجایی بستری بود رفتیم تا عیادتی از او داشته باشیم و لحظاتی را در کنارش باشیم.

این بازیگر درباره اینکه طی این مدت بیش از همه با چه امیدی به  ادامه زندگی فکر می کرده است؟ سخنش را اینگونه آغاز می‌کند: «به نام خدا، یا زهرا (س). در تمام سال هایی که زندگی کردم به یک مسئله اعتقاد خیلی زیادی داشتم و دارم و آن این است که همه ما انسان ها لحظه ای آمده ایم و لحظه‌ای هم خواهیم رفت که هیچ کدام هم در اختیار خودمان نیست. به نوعی قلب من از کار افتاده بود و از همان ابتدا من که نمی دانستم چه عمل پیچیده و سختی در انتظارم است و قرار است چه اتفاقی بیفتد و فکر می‌کردم با یک عمل ساده حالم خوب می‌شود اما واقعا اینطور نبود و در حقیقت انگار یک قلب جدید به من پیوند زدند. روزهای اول یادم هست پزشکانی که یک گروه بودند و می‌خواستند عمل مرا انجام بدهند، همواره در کلامشان سعی می کردند به من امیدواری بدهند تا من نسبت به این عمل تشویش نداشته باشم. و این در حالی بود که من بدون کوچکترین نگرانی حتی ذره ای به اندازه یک اتم ترس از این جراحی نداشتم. به نظرم امید فقط در توکل به خداوند است. طی این مدت در تمام دوران سختی با ذکر «یا زهرا (س)» زندگی‌ام را ادامه دادم و اگر یا زهرا نمی گفتم نمی توانستم ادامه بدهم.»

همراه با محمد کاسبی؛ از دیدار در بیمارستان تا ترخیص

او ادامه می‌دهد: «خدا را شکر نتیجه جراحی خوب بود و بهترم. مدتی که در سی‌سی‌یو بودم، آنجا شرایط خاص خودش را داشت و خیلی برایم سخت بود. خدا را شکر که آن مرحله گذشت و به بخش منتقل شدم و به زودی هم مرخص خواهم شد. در سی‌سی‌یو سخت‌ترین دوران ۷۰ ساله‌ام را گذراندم که البته در تمام این لحظات همسرم و دخترانم دلسوزانه مرا همراهی کردند.»

کاسبی در عین حال به کمبود کادر درمان در رشته پزشکی کشورمان اشاره می کند و می‌گوید: «متاسفانه طی این مدت من به شدت متوجه کمبود کادر درمان که در کارشان تخصص داشته باشند، شدم. درصد بالایی از پرستاران به نظرم مناسب برای این شغل نیستند اما وارد این حرفه شده‌اند و تقصیری هم ندارند چون کار نیست و این اتفاق خوبی نیست. به عنوان مثال جوانانی که در رشته فیزیک و شیمی در دانشگاه امیرکبیر و شریف درس خوانده‌اند و برای خودشان متخصص شده‌اند چرا باید در بخش درمان بیمارستان کار نظافت بیماران را انجام بدهند؟! اینگونه مسائل طی این مدت برایم خیلی ناراحت کننده بود.»

محمد کاسبی، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر قدیمی عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون به دلیل عارضه حاد قلبی ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ در بیمارستان بستری شد و سرانجام ۲۳ اسفند ماه سال گذشته، جراحی شد. او هم اینک در منزل دوران نقاهت بیماری را سپری می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید