سفر پنهانی وزیر امنیت داخلی اسرائیل به اردن!

کدخبر: ۴۸۵۳۹۷
عومر بارلو، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به صورت مخفیانه به اردن سفر کرد.
سفر پنهانی وزیر امنیت داخلی اسرائیل به اردن!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، «عومر بارلو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) چهارشنبه گذشته به طور مخفیانه به اردن سفر کرده و با ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن دیدار کرد.

باراک راوید، خبرنگار وب‌سایت اسرائیلی «والا» در حساب توییتری خود نوشت: بارلو چهارشنبه گذشته مخفیانه به اردن رفته و با ایمن صفدی وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

وی در این باره به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گفته که هدف از این دیدار هماهنگی با اردن در ماه رمضان به منظور جلوگیری از تشدید تنش در بیت المقدس بود.

راوید افزود: امسال به طور غیرمعمولی در هر دهه یک بار بین تاریخ‌های ماه اسلامی رمضان، عید فصح یهودیان و عید پاک مسیحیان همزمانی وجود دارد... شرایط موجود باعث نگرانی اسرائیل، اردن، ایالات متحده و آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین از بابت تشدید درگیری‌ها در اماکن مقدس در قدس و تشدید تنش شده است.

وی ادامه داد: یک مقام اسرائیلی گفت که دیدار بارلو و الصفدی در فضای بسیار خوبی صورت گرفت. بخش عمده‌ای از این دیدار به وضعیت بخش قدیمی شهر قدیم قدس و حرم قدسی اختصاص داشت. به گفته این مقام اسرائیلی، طرف اردنی خواستار افزایش تعداد نگهبانان در کوه معبد شد و طرف اسرائیلی از اینکه برخی از نگهبانان عضو حماس هستند، ابراز نگرانی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید