پیام های سیاسی با جواهرات

سنجاق های مرموز وزیر آمریکایی

کدخبر: ۴۸۵۷۲۱
مادلین آلبرایت وزیر خارجه پیشین آمریکا از سنجاق های روی لباس خود برای انتقال پیام های سیاسی استفاده می کرده است.
سنجاق های مرموز وزیر آمریکایی

مادلین آلبرایت اولین زنی بود که وزیر امور خارجه آمریکا شد. او به جواهرات و خصوصا سنجاق‌‌سینه علاقه زیادی داشت و از آنها برای رساندن پیام‌های سیاسی یا نشان دادن مواضعش استفاده می‌کرد. روزهای خوب سنجاق گل و‌ پروانه استفاده میکرد و روزهای بد سنجاق‌ انواع خزنده و حشره. به مرور توجه رسانه ها و سیاستمداران به جواهراتش‌ جلب شد و از او درباره فلسفه سنجاق سینه ها سئوال می کردند. کتابی هم در مورد گل‌سینه‌هاش و معانی و داستان‌های آنها منتشر کرد. 

پیام به عراقی ها با مار

یکی از این داستان ها به سال  ۱۹۹۳ باز می گردد زمانی که مادلین آلبرایت، نماینده آمریکا در سازمان ملل بود. او در آن زمان از صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق انتقاد‌ کرد. رسانه‌های صدام به آلبرایت لقب «مار بی‌همتا» داده بودند. مدتی بعد آلبرایت برای دیدار با مسئولان عراقی سنجاق سینه ای به شکل مار را روی لباسش زد تا پیامی آشکار برای طرف عراقی باشد او می گوید با زدن سنجاق سینه ای به شکل مار قصد داشت به طرف عراقی نشان دهد آنها باید مراقب  باشند.

سنجاق یک

پیام به کوبا با پرنده آبی

سال ۱۹۹۶ کوبا دو هواپیمای غیرنظامی رو روی آب‌های بین‌المللی و در راه فلوریدا سرنگون کرد. آلبرایت این حرکت رو بزدلی خواند و به نشانه سوگواری برای چهار نفر کوبایی-آمریکایی کشته شده در این اتفاق، سنجاق سینه «پرنده آبی» رو با نوک رو به پایین بر روی لباسش نصب کرد.

پیام به پویتن با پیکان

آلبرایت در کتاب خود نوشته یک سنجاق سینه به شکل پیکان داشته که برای مذاکرات با پوتین و تیم روسیه درباره موشک‌های ضدبالیستیک زده استفاده کرده بود. وزیر امور خارجه روسیه پرسید آیا این سنجاق سینه یکی از وسایل رهگیری شماست؟ گفتم بله، همین اندازه کوچک می سازیم، پس بیاید مذاکره کنیم.

نشان دادن زنبور به عرفات

او یکی دیگر از خاطراتش درباره سنجاق سینه به مذاکرات صلح خاورمیانه اشاره دارد و می نویسد: وقتی مذاکرات صلح خاورمیانه کند پیش میرفت سنجاق حلزون زدم، و در دیدار با یاسر عرفات سنجاقی به شکل زنبور زدم چون نیش میزند و میخواستم پیام تندی منتقل کنم.

سنجاق دو

حشره موذی روس ها

او در کتاب خود نوشته است وقتی فهمیدم روس‌ها در وزارت امور خارجه دستگاه شنود حشره گذاشته اند، برای دیدار روز بعدم با وزیر امور خارجه روسیه یک سنجاق به شکل حشره زدم و او دقیقا فهمید منظورم چیست. هر وقت سفرا و وزرای دیگه از من درباره آن  روز سئوال داشتند پاسخ می دادم سنجاق سینه من را بخوانید. او  یکی از سنجاق‌های مورد علاقه‌ خود را سنجاقی به شکل کبوتر که نشانه صلح است می داند و می گوید: معمولا برای مذاکرات صلح خاورمیانه از این سنجاق سینه ها استفاده می کند.

سنجاق سینه

آلبرایت در کتاب خود نوشته یک سنجاق سینه به شکل پیکان داشته که برای مذاکرات با پوتین و تیم روسیه درباره موشک‌های ضدبالیستیک زده استفاده کرده بود. وزیر امور خارجه روسیه پرسید آیا این سنجاق سینه یکی از وسایل رهگیری شماست؟ گفتم بله، همینقدر کوچک می سازیم، پس بیاید مذاکره کنیم. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید