بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛

خوزستان با دو زلزله بزرگتر از ۴ لرزید

کدخبر: ۴۸۵۹۲۲
اقتصادنیوز: در هفته گذشته استان خوزستان دو زلزله ۴.۴ و ۴.۳ را تجربه کرد.
خوزستان با دو زلزله بزرگتر از ۴ لرزید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا  در هفته گذشته در بهبهان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ و در حسینیه این استان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ رخ داد. علاوه بر آن در نهبدان استان خراسان جنوبی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ و در سنگان استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ رخ داد.

جزئیات زمینلرزه های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۶ فروردین

در مشگین شهر استان اردبیل زلزله ۲.۶، در شوئیسه استان کردستان زلزله ۲.۸، در کهک استان قم زلزله ۲.۵، در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۷، در چرام استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۹ و در کامیاران استان کردستان زلزله ۲.۶ رخ داد.

یکشنبه ۷ فروردین

آلونیه استان چهارمحال و بختیاری با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۸ کیلومتری آلونیه، ۲۳ کیلومتری لردگان و ۲۹ کیلومتری گندمان این استان گزارش شد.

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۷ و در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

دوشنبه ۸ فروردین

در نهبدان استان خراسان جنوبی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید که کانون آن در ۴۷ کیلومتری نهبندان و ۷۰ کیلومتری شوسف استان خراسان جنوبی و ۸۴ کیلومتری سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان بوده است.

سنگان استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۴۴ کیلومتری سنگان، ۴۸ کیلومتری نشتیفان و ۴۹ کیلومتری حاجی‌آباد این استان گزارش شد.

در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۸ رخ داد.

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در ۴ کیلومتری سرپل ذهاب، ۳۱ کیلومتری قصر شیرین و ۳۴ کیلومتری گیلانغرب این استان بوده است.

شوئیسه استان کردستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید.

سه‌شنبه ۹ فروردین

در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۷، در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹ و در تازه استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

شربیان استان آذربایجان شرقی بعد از یک زلزله‌ به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری با زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید که کانون آن در ۱۰ کیلومتری شربیان، ۱۴ کیلومتری بستان‌آباد و ۱۵ کیلومتری دوزدوزان این استان بوده است.

در سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد که کانون آن در ۱۸ کیلومتری سربیشه، ۴۷ کیلومتری مود و ۴۸ کیلومتری اسدیه این استان بوده است.

چهارشنبه ۱۰ فروردین

در اهرم استان بوشهر زلزله ۲.۵ و در مصیری استان فارس زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

پنج شنبه ۱۱ فروردین

در بهبهان استان خوزستان بعد از یک زلزله ۲.۶ زمینلرزه دیگری به بزرگای ۴.۴ در عمق ۱۶ کیلومتری زمین به ثبت رسید و کانون آن در ۱۶ کیلومتری بهبهان، ۲۷ کیلومتری آغاجاری و ۳۱ کیلومتری سردشت این استان بوده است.

حسینیه استان خوزستان نیز زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۲۵ کیلومتری زمین را تجربه کرد که کانون آن در ۲ کیلومتری حسینیه، ۲۵ کیلومتری اندیمشک و ۳۵ کیلومتری دزفول این استان گزارش شد.

جمعه ۱۲ فروردین

در سمنان استان سمنان زلزله ۲.۸ رخ داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید