سالیوان مدعی شد: با تمام ظرفیت‌ با ایران مقابله می‌کنیم

کدخبر: ۴۸۵۹۷۶
​​مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به اقدامات آمریکا برای تامین امنیت رژیم صهونیستی در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و مدعی شد که این تلاش‌ها با دستور بایدن برای ایجاد خاورمیانه‌ای امن‌تر صورت گرفته است.
 سالیوان مدعی شد: با تمام ظرفیت‌ با ایران مقابله می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور امنیت ملی آمریکا  با صدور بیانیه‌ای با اشاره به آتش بس دو ماهه بین طرف‌های درگیر جنگ یمن، به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پرداخت و مدعی شد که تحریم‌های وزارت خزانه داری این کشور علیه برنامه موشکی ایران بوده و در راستای عدم اشاعه سلاح کشتار جمعی اعمال شده است.

جیک سالیوان در ادامه اتهام زنی‌های خود به ایران افزود: «ما به استفاده از تمام اختیارات و ظرفیت ها برای مقابله و پاسخگو کردن ایران و گروه های نیابتی اش در برابر تهدیدات علیه دوستان و شرکای خود ادامه می‌دهیم.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه به اقدامات آمریکا برای تامین امنیت رژیم صهونیستی در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و مدعی شد که این تلاش‌ها با دستور بایدن برای ایجاد خاورمیانه‌ای امن‌تر صورت گرفته است.

او همچنین به سفر هفته گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی و برگزاری نشست نقب با حضور وزاری خارجه کشور‌های بحرین، مصر، امارات و مراکش و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و مدعی شد که این نشست در راستای بهبود امنیت در سراسر منطقه است.

این مقام آمریکایی با نادیده گرفتن جنایت‌های آمریکا و ائتلاف سعودی در جنگ یمن، به موضوع آتش بس دوماهه در یمن پرداخت و با بیان اینکه آمریکا از این آتش بس دوماهه استقبال می‌کند، اظهار داشت که پس از ماه‌ها دیپلماسی به فرماندهی سازمان ملل و حمایت آمریکا، نماینده سازمان ملل آتش بس ۶۰ روزه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن عملیات نظامی متوقف شده و محدودیت‌ها برای ورود و خروج کالا و افراد برداشته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید