نشانه‌های سرطان پستان در مردان چیست؟

کدخبر: ۴۸۶۲۱۴
سرطان پستان می‌تواند مردان را نیز درگیر کند، از آن جا که این موضوع در مردان کمتر شایع است، بسیاری از افراد نسبت به این موضوع آگاهی نداشته و کمتر به علائم این بیماری در خود توجه می‌کنند.
نشانه‌های سرطان پستان در مردان چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، زمانی که سخن از سرطان پستان می‌شود بسیاری از مردم به فکر زنان بیماری می‌افتند که مجبور به طی کردن دوره‌های درمانی سخت هستند. با این حال، کمتر کسی به این نکته توجه دارد که سرطان سینه گرچه به ندرت، اما می‌تواند مردان را نیز درگیر کند.

سرطان پستان می‌تواند مردان را نیز درگیر کند، از آن جا که این موضوع در مردان کمتر شایع است، بسیاری از افراد نسبت به این موضوع آگاهی نداشته و کمتر به علائم این بیماری در خود توجه می‌کنند.

از رایج‌ترین علائم ابتلا به سرطان سینه در مردان می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- برجستگی:

 

مردان مبتلا به سرطان سینه به طور معمول یک یا چند برجستگی بر روی ناحیه پستان خود دارند. این برجستگی‌ها ممکن است بر روی پستان و یا زیر بغل ظهور کند که غالباً بدون درد است.

۲- تغییرات پستان:

 

به طور معمول افراد پس از بروز سرطان شاهد تغییراتی در اندازه، شکل و حجم پستان خود هستند.

۳- تغییرات پوستی:

ممکن است این افراد شاهد تغییراتی در پوست سینه خود باشند. ممکن است پوست پستان آن‌ها دچار فرورفتگی شود و یا دچار جمع شدگی پوست و چروک در این ناحیه شوند. پوسته پوسته شدن، قرمزی و تورم از دیگر تغییراتی است که ممکن است در پوست ناحیه پستان دیده شود.

۴- نوک پستان:

در این بیماران نوک پستان به سمت داخل فرو رفته و یا ممکن است از نوک آن مایعاتی شفاف یا خونی خارج شود. ناحیه اطراف نوک پستان نیز ممکن است قرمز، متورم، و یا پوسته پوسته شود.

به طور معمول بیشتر علائم سرطان در زنان و مردان یکسان است. با این حال، به دلیل آن که اندام پستان در زنان پس از سن بلوغ به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در مردان این اندام کارایی ندارد، احتمال بروز این سرطان در زنان بسیار بیشتر از مردان است.

متاسفانه از آن جا که مردان کمتر به علائم سرطان سینه توجه دارند، بیشتر زمانی به ابتلا به این سرطان پی می‌برند که بیماری در مراحل پایانی قرار دارد و درمان آن بسیار دشوار است. توصیه می‌شود با مشاهده علائم بیماری سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید