سناریوی جدید در عراق برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت چیست؟

کدخبر: ۴۸۶۲۵۴
محمد الصیهود، از نمایندگان فراکسیون دولت قانون، یکی از گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت: جلسه انتخاب رئیس جمهور با رسیدن به حد نصاب قانونی با حضور ۲۲۰ نماینده برگزار می‌شود و چارچوب هماهنگی تحرکات خود را با گروه‌های سیاسی جهت برگزاری جلسه طی روزهای آتی آغاز کرده است.
سناریوی جدید در عراق برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شفق نیوز اعلام کرد، فراکسیون ائتلاف دولت قانون امروز (یکشنبه) از سناریویی جدید برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت آتی خبر داد.

محمد الصیهود، از نمایندگان فراکسیون دولت قانون، یکی از گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان عراق خاطرنشان کرد: جلسه انتخاب رئیس جمهور با رسیدن به حد نصاب قانونی با حضور ۲۲۰ نماینده برگزار می‌شود و چارچوب هماهنگی تحرکات خود را با گروه‌های سیاسی جهت برگزاری جلسه طی روزهای آتی آغاز کرده است.

وی گفت که چارچوب هماهنگی در حال حاضر برای تشکیل دولت و توافق فراکسیون‌های سیاسی جهت انتخاب رئیس جمهور بر اساس سناریویی جدید تلاش می‌کند. پس از آنکه ائتلاف سه گانه در برگزاری دو جلسه در انتخاب رئیس جمهور شکست خورد، سناریوی قدیمی که از سوی ائتلاف سه گانه مطرح شده بود، پایان یافته است.

وی افزود: سناریوی جدید باید با توافق گروه‌های شیعه یعنی چارچوب هماهنگی و فراکسیون صدر جهت تشکیل فراکسیون اکثریت باشد و اگر این امر رخ ندهد، ما شرایط را به سمت توافق احزاب کرد بر سر یک نامزد جهت تصدی پست ریاست جمهوری سوق خواهیم داد.

این نماینده ائتلاف دولت قانون خاطرنشان کرد: ممکن است در روزهای آتی، دیدار قریب الوقوعی میان رهبری چارچوب هماهنگی و فراکسیون صدر به منظور برون رفت از بن بست سیاسی و تشکیل دولت آتی داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید