طرح‌های«شفافیت آرای نمایندگان» و «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» و در دستور کار این هفته مجلس

کدخبر: ۴۸۶۲۷۴
قرار است نمایندگان دراین هفته روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هم در صحن علنی مجلس بررسی طرح‌ها و لوایح تعیین شده را در دستور کار قرار دهند.
طرح‌های«شفافیت آرای نمایندگان» و «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» و در دستور کار این هفته مجلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، طرح‌ ساماندهی استخدام کارکنان دولت و طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

نخستین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ فردا (دوشنبه) ۱۵ فروردین ماه برگزار می‌شود. قرار است نمایندگان دراین هفته روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هم در صحن علنی مجلس بررسی طرح‌ها و لوایح تعیین شده را در دستور کار قرار دهند.

بر همین اساس طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، طرح مدیریت یکپارچه داده‌­ها واطلاعات ملی، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر) و لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق در دستور کار این هفته مجلس است.

طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری، طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور و لایحه آیین نامه مؤسسه های به رسمیت شناخته شده (آر-اٌ) در زمینه ارایه خدمات صدور گواهینامه های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس قرار دارد.

طرح‌های«شفافیت آرای نمایندگان» و «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» و در دستور کار این هفته مجلس

 

لایحه اصلاح تبصره (۱) بند (ب) ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)، لایحه اصلاح تبصره (۱) بند (ب) ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)، لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی هم برای دستور این هفته صحن علنی مجلس پیش بینی شده است.

 

طرح اصلاح ماده(۱۰۰) قانون شهرداری‌ها، طرح جامع مدیریت شهری و روستایی، طرح تبیین وضعیت شاخص­های اقتصادی در پایان هر دولت، طرح شفافیت آرای نمایندگان، لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی در دستور این هفته نمایندگان مجلس قرار دارد.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، بررسی طرح دوفوریتی الحاق دوبند به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و بررسی طرح دوفوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی هم برای این هفته صحن علنی مجلس پیش بینی شده است.

موارد زیر نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها، گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری­ها ودهیاری­های کشور ازسال ۱۳۹۲، گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان واروندکنار ازسال۱۳۸۵ تاکنون و گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در دستور این هفته مجلس قرار دارد.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران (اتاق ایران) در ۱۰ سال اخیر، بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل هشتاد و پنجم(۸۵) قانون اساسی و گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران هم برای دستور این هفته مجلس پیش بینی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید