این زن به دنبال جنگ اتمی است؟

کدخبر: ۴۸۶۶۵۸
خواهر رهبر کره شمالی در انتقادی مجدد از اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی، گفت این اظهارات «اشتباهی غیرقابل جبران» بود.
این زن به دنبال جنگ اتمی است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، تنش‌های اخیر بین سئول و پیونگ‌یانگ در پی اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی، ادامه داشته و بامداد سه‌شنبه افزایش هم پیدا کرد.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی با انتقاد دوباره از اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی مبنی بر قابلیت «حمله پیشگیرانه» سئول به پیونگ‌یانگ، آن را یک اشتباه «غیرقابل جبران» خواند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این بیانیه کیم یو جونگ دومین هشدار تند او در این هفته است که در واکنش به صحبت‌های مقام نظامی سئول گفته شد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) به نقل از خانم کیم گزارش داد: «در صورتی که کره جنوبی رویارویی نظامی با ما را انتخاب کند، نیروی اتمی رزمی ما ناگزیر باید به وظایف خود عمل کند».

«سو ووک» وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه گفت ارتش این کشور موشک‌های مختلفی با برد شلیک، دقت و قدرت قابل توجه بهبود یافته، با «توانایی دقیق و سریع ضربه زدن به هر هدفی در کره شمالی» در اختیار دارد.

خواهر رهبر کره شمالی نیز ضمن محکوم کردن اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی، این کشور را به مواجه‌شدن با «خطر جدی» تهدید کرد.

روز دوشنبه نیز «لی جونگ جو» سخنگوی وزارت امور بین دو کره در واکنش به این تهدید خانم کیم، گفت : «وزارت اتحاد به وضوح اشاره می‌کند که کره شمالی در هر صورت نباید تنش بیشتری در شبه جزیره کره ایجاد کند».

ازسرگیری تنش‌ها میان دو کره پس از آن آغاز شد که کره شمالی ماه گذشته یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کررد و پس از آن کره جنوبی با تبلیغ قابلیت‌های نظامی خود از جمله آزمایش موشک‌های متعدد و نمایش جنگنده‌های «اف-۳۵» خود در یک تمرین آموزشی به این آزمایش موشکی کره شمالی پاسخ داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید