افشاگری از فعالیت‌های وزیر پرحاشیه برای انتخابات ریاست جمهوری؛ پُست فروشی به عنوان حق‌السکوت و ...

کدخبر: ۴۸۶۷۷۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با گذشت شش ماه از استقرار دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی، شاهد تغییر یک رئیس دولتِ خانه‌نشین و اشرافی با یک رئیس جمهور دونده، پرتلاش و مردمی هستیم. با تدبیر رئیس جمهور، توجه ویژه به محرومین و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، جایگزین مذاکرات صرف با کدخدا شده است.
افشاگری از فعالیت‌های وزیر پرحاشیه برای انتخابات ریاست جمهوری؛ پُست فروشی به عنوان حق‌السکوت و ...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک نماینده مجلس گفت: توصیه دلسوزانه به رئیس جمهور این است که بعد از حدود ۷ ماه، یک خانه‌تکانی جزئی انجام داده و چند وزیر پرحاشیه را که عملکردشان با اهداف و تفکرات رئیس جمهور محترم و انقلابی در تضاد است، از قطار دولت پیاده کند.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: از مقام معظم رهبری بابت توجه ویژه به موضوع اشتغال، کارآفرینی و شرکتهای دانش‌بنیان صمیمانه قدردانی می‌کنم. کاش این بار شعار سال به جای گیرافتادن در باتلاق همایش، بنر، توئیت، مصاحبه و نگارش کتاب، به عرصه عمل وارد شود. 

وی خطاب به نمایندگان افزود: بیکاری، معیشت ، سرخوردگی جوانان، رکود اقتصادی طولانی‌مدت و بحران منابع طبیعی، پنج چالش بزرگ اقتصاد ایران است که باید در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه ویژه قرار گیرد. این زخم ها اگر بهبود نیابد، مردم را نسبت به پیشرفت و احیای اقتصاد ایران، دلسرد و ناخشنود می‌کند.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با گذشت شش ماه از استقرار دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی، شاهد تغییر یک رئیس دولتِ خانه‌نشین و اشرافی با یک رئیس جمهور دونده، پرتلاش و مردمی هستیم. با تدبیر رئیس جمهور، توجه ویژه به محرومین و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، جایگزین مذاکرات صرف با کدخدا شده است.

 

موسوی لارگانی ادامه داد: یکی از وجوه اقبال مردم به آقای رئیسی، مردمی و ساده‌زیست بودن ایشان، حضور میدانی و شنیدن مشکلات مردم از نزدیک بوده که باعث افزایش امید مردم شده است، اما حضور دو سه نفر عنصر نفوذی در کابینه، همچون لکه سیاهی این همه اقدام درخشان را تحت‌الشعاع حواشی قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: توصیه دلسوزانه به رئیس جمهور این است که بعد از حدود ۷ ماه، یک خانه‌تکانی جزئی انجام داده و چند وزیر پرحاشیه که عملکردشان با اهداف و تفکرات رئیس جمهور محترم و انقلابی در تضاد است را از قطار دولت پیاده کند تا مجلس براساس وظیفه قانونی و شرعی خود مجبور به استیضاح نشود. بعنوان مصداق تاکید می کنم استمرار وزارت آقایان فاطمی امین و عبدالملکی به تنهایی برای زمین زدن دولت کافی است. 

 

این نماینده مجلس خطاب به وزیر صنعت اظهار داشت: آقای فاطمی امین حال که همه صنایع را رها کرده اید و فقط به خودرو چسبیده اید، شفاف به مردم توضیح بدهید که خروجی عملکردتان چیست؟ قرار است با حذف سمند شاهد تولید کدام خودرو باشیم؟ برنامه شما برای تولید خودرو ارزان قیمت برای ۷۰ درصد مردم که توان خریدشان روزبه روز در حال کاهش است چیست؟ آیا می‌خواهید سمند را با چراغ پراید و زه پژو تولید کنید و با قیمت بنز به مردم بفروشید؟

وی افزود: چرا ۱۵۰ هزار خودرو آماده تحویل را چند ماه است در ایران خودرو نگه داشته داشته‌اید تا به عنوان تولیدی سال ۱۴۰۱ و با قیمت های جدید بفروشید تا سیاهه ای به عملکرد نداشته‌تان بیفزایید؟ کل بدنه کارشناسی وزارت صمت نسبت به تغییر کلیت ساختار وزارتخانه معترض هستند؛ خروجی این تصمیم چه بوده است؟ چرا هر روز یک خواب برای تولیدکننده می بینید؟ تصمیمات غلطی که همچون درج قیمت تولیدکننده، هرج و مرج ایجاد کرده است. از تولید ۳ میلیون خودرو و صادرات یک میلیون خودرو چه خبر؟ حتما خبر دارید که به برکت مدیریت شما در وزارت صمت تیبا هم ۲۰۰ میلیونی شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: این همه سردرگمی و بی برنامگی در میدان عمل و رهاکردن بازار، ضربه بزرگی به پیکره دولت وارد کرده است. آقای وزیر صمت بدانید که از عوامل بی‌اعتمادی مردم به دولت‌های قبلی این بود که وعده‌های بدون پشتوانه به مردم می‌دادند. این موضوع، آزار روحی مردم را در پی داشت چراکه عقیده دارند این وعده‌ها برای لاپوشانی ضعف‌ها و فرار از پاسخگویی است. 

موسوی لارگانی اظهار داشت: اگر به این توصیه معصوم علیه السلام که کارهای بزرگ را به آدم های کوچک ندهید عمل شده بود، نباید وزارت بزرگ کار به این حال و روز می افتاد. هرچند به شدت با دادن فرمان اقتصاد به جوانان موافقم، اما فقط عبدالملکی و دوستان و شرکایش جوان نیستند. دوستانی که تشکیل یک جریان انحرافی جدید را هدف قرار داده اند. 

وی تصریح کرد: آقای عبدالملکی وزارت کار را با یک شرکت خصوصی اشتباه گرفته اند و به مدد توییتر و اینستاگرام و شبکه سه، هر روز در حال اجرای یک فیلم جدید برای ملت هستند. چرا باید هر منتقدی را ابتدا با پول و پست بفریبید و اگر منتقد بر انتقاد ناصحانه اش مصر بود، آنگاه انواع تهمت را نثارش کنید؟ این با کدام سیره امامین انقلاب و رئیس جمهور مکتبی سازگار است؟ آنقدر افتضاحات مدیریتی در این وزارتخانه زیاد شده که دیگر امیدی به اصلاح نیست. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: پُست فروشی به عنوان حق‌السکوت و تقسیم غنایم برای تامین هزینه های مادی و معنوی نامزدی وزیر در انتخابات آینده، دو راهبرد اصلی آقای عبدالملکی است که حجت را بر جمعی از نمایندگان تمام کرده که ایشان شایستگی حضور در دولت مردمی را ندارند.  

موسوی افزود: آخرین شاهکارهای این تیم، سفر پرهزینه مدیران وزارتخانه به روسیه در شرایط معیشتی سخت ملت و جذب ۳۰۰ نفر از نزدیکان و توصیه شدگان افراد خاص در شرکت ورشکسته دخانیات و اخراج دهها نفر از نیروهای قدیمی این شرکت در آغاز سال جدید است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید