پشه‌ها این افراد را کمتر نیش می‌زنند

کدخبر: ۴۸۶۸۸۶
پشه ها در آب های راکد تخم گذاری می کنند به همین دلیل نمی توانند در مناطقی که بیشتر سال پوشیده از یخ هستند تولید مثل کنند. در نتیجه کسانی که در این مناطق زندگی می کنند را زیاد نیش نمی زنند. اما اگر اهالی همین مناطق به منطقه ای گرمسیری نقل مکان کنند اولین تجربه ی نیش پشه ممکن است برایشان سخت باشد.
پشه‌ها این افراد را کمتر نیش می‌زنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری آنا، بدن به اولین دفعات نیش پشه شدیدترین واکنش را دارد، اما بعد از ۲ تا ۲۰ سال متوالی تجربه ی مداوم نیش پشه، واکنش بدن کمتر خواهد شد. پشه ها در آب های راکد تخم گذاری می کنند به همین دلیل نمی توانند در مناطقی که بیشتر سال پوشیده از یخ هستند تولید مثل کنند. در نتیجه کسانی که در این مناطق زندگی می کنند را زیاد نیش نمی زنند. اما اگر اهالی همین مناطق به منطقه ای گرمسیری نقل مکان کنند  اولین تجربه ی نیش پشه  ممکن است برایشان سخت باشد.

چه کار کنیم که پشه ها کمتر نیش مان بزنند؟

طبق تحقیقات چیزی که پشه ها را جذب ما می کند بوی بدن ما است، بویی که از میکروب های مختلفی تولید می شود که  روی پوست ما  زندگی می کنند. به همین خاطر است که شستن پوست با صابون های ضدباکتری ممکن است جلوی نیش پشه ها را بگیرد. استفاده از مواد دافع حشرات هم نقش مهمی دارد. جدا از انواع شیمیایی آن، می توانید از عصاره ی اکالیپتوس استفاده کنید که اثبات شده در مقابله با نیش پشه مؤثر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید