محمدرضا کریمی درگذشت

کدخبر: ۴۸۷۱۳۳
استاد محمدرضا کریمی از پیشکسوتان موسیقی لرستان در 69 سالگی درگذشت.
محمدرضا کریمی درگذشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر استاد محمدرضا کریمی هنرمند سرشناس موسیقی لرستان امروز چهارشنبه دار فانی را وداع گفت.

 محمدرضا کریمی طیِ پنج دهه فعالیت در عرصه موسیقی لرستان در اجراهای بسیاری حاضر بود و در عین حال شاگردان بسیاری را هم در عرصه تنبک‌نوازی تربیت کرد. کریمی در نوازندگی و تدریسِ تنبک، از پیروان مکتب زنده‌یاد حسین تهرانی بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم محمدرضا کریمی فردا پنج‌شنبه 18 فروردین 1400 در استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد برگزار خواهد شد و در قطعه هنرمندان این شهرستان به خاک سپرده خواهد شد.

بسیاری از جوانانِ عرصه تنبک‌نوازی در استان لرستان، مدیون آموزه‌های محمدرضا کریمی هستند. کریمی در چند دهه گذشته مشغول آموزش و تربیت شاگردان و علاقه‌مندان به هنرِ تنبک‌نوازی در استان لرستان بود.

«محمدرضا کریمی متولد 1332 بود که از یکم خرداد 1352 به استخدام اداره فرهنگ و هنر درآمد. صدای تنبک او در آلبوم‌هایِ ماندگاری مانند «سوار»، سفیدکوه»، «یافته»، «کوچ»، «آرزو»، «آئینه اشک»،، «سفره دل»، «نسیم دل»، و «همدنگ» به یادگار مانده است.

کریمی در سال 1350 نُت‌خوانی و تنبک‌نوازی را به صورت حرفه‌ای نزد مرحوم استاد حسین تهرانی فرا گرفت. نخستین کار او با عنوان «چشمان قشنگ» با صدای زنده‌یاد «رضا سقایی» خواننده اسطوره‌ای لرستان به صورت صفحه در تهران ضبط شد.

استاد فرج علیپور، مرحوم حشمت‌اله رشیدی، محمد میرزاوند، ایرج رحمانپور، بهمن اسکینی، غلام سبزعلی، علی‌حسین شمسی، فضل‌الله صفاری و… از جمله خوانندگانی بوده‌اند که محمدرضا کریمی با آن‌ها در پروژه‌های مختلف موسیقی همکاری کرده است.

وی با نوازندگانی مانند مرحوم حسین‎ سالم، رامین دربندی، منصور سالم، فیروز گودرزی، صادق سیف، فرج علی‎پور و با اساتید برجسته موسیقی ایرانی ازجمله مرحوم استاد محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و کامکارها همکاری داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید