سنای آمریکا 2 لایحه علیه روسیه تصویب کرد!

کدخبر: ۴۸۷۲۰۰
سنای آمریکا دو لایحه که شامل ممنوعیت واردات انرژی از روسیه می شود را تصویب کرد.
سنای آمریکا 2 لایحه علیه روسیه تصویب کرد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، سنا امروز پنجشنبه به اتفاق آرا دولایحه را شامل لایحه تعلیق روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس و نیز ممنوعیت واردات انرژی از روسیه را تصویب کرد.

سی ان ان گزارش داد، لایحه اول اعمال تعرفه‌های بالاتر بر واردات از روسیه است و لایحه دوم ممنوعیت واردات انرژی شامل نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی است که به اتفاق آرا تصویب شد.

بایدن در ماه مارس خواستار اعمال تعرفه‌های بالاتر شده بود و حالا برای تصویب نهایی به مجلس می‌رود تا قبل از تعطیلات دو هفته‌ای تایید شود.

لایحه محدودیت در روابط تجاری آخرین تلاش کنگره علیه روسیه به نفع اوکراین است.

شب گذشته سنا لایحه ارائه سریعتر کمک نظامی به اوکراین را نیز تصویب کرد.

حالا مجلس دو لایحه را تصویب خواهد کرد تا برای امضا و تبدیل شدن به قانون زیر دست بایدن برود.

هرچند لوایح با اکثریت قاطع تصویب شد، اما سنا هفته‌ها وقت صرف مذاکره و ایجاد برخی تغییرات کرد تا بدون مشکل به تایید نهایی برسد.

اقدام گنگره یک روز بعد از اعلام تحریم‌های دولت بایدن علیه بزرگترین موسسات مالی روسیه و اعضای خانواده پوتین و حاکمان در کرملین صورت می‌گیرد تا فشار اقتصادی و نیز فشار بر شخص پوتین پس از انتشار تصاویر وحشتناک بوچا افزایش یابد.

آمریکا همسر و دختر لاوروف وزیر خارجه پوتین را نیز تحریم کرد.

انگلیس بعدا تحریم‌های خود را اعلام کرد و انتظار می‌رفت اتحادیه ارئپا نیز از این روند پیروی کند و فشار غرب بر مسکو در حالی که جنگ وارد دومین ماه خود می‌شود، افزایش یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید