خبر مهم وزیر بهداشت از صادرات واکسن ایرانی

کدخبر: ۴۸۷۲۴۵
اقتصادنیوز: وزیر بهداشت از صادر کردن واکسن ایرانی به ۱۰ کشور آفریقایی خبرداد.
خبر مهم وزیر بهداشت از صادرات واکسن ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وزارت بهداتش و درمان،  دکتر بهرام عین اللهی روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان فردیس گفت: بعد از دوران دفاع مقدس، جنگ تمام نشده است. جنگ نهان بسیاری از مشکلات را برای ما ایجاد کرده است و در ظاهر شاهد خاکریز و ادوات نظامی نیستیم اما در باطن، جنگ اقتصادی علیه ایران وجود دارد. 

وی افزود: امروز یکی از مهمترین مسائل، پاتک زدن به دشمنان است و در این زمینه باید خودمان را تجهیز کنیم. بهترین راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان، تجهیز کردن خودمان به علم و دانش است. مقام معظم رهبری نیز امسال همچون سال‌های گذشته بر تقویت دانش بنیان‌ها و اشتغال آفرینی تاکید دارند. پاتک امروز ما، رونق تولید و تلاش بیشتر است. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: البرز یکی از قطب‌های اصلی دارویی کشور است و توانسته قدم‌های بسیار اساسی را در این زمینه بردارد. امروز از گروه مپنا بازدید کردیم و پیشرفت دانشمندان ایرانی در عرصه های مختلف، قابل افتخار است. بسیاری از ادوات و محصولات پیشرفته دنیا را امروز در کشور می‌توانیم تولید کنیم، در شرایطی که سال‌های زیادی در شرایط تحریم بوده ایم. 

عین اللهی در ادامه گفت:۱۸ فروردین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری است و شب گذشته نیز با تعدادی از صاحب نظران و متخصصان حوزه سلامت جلسه‌ای با حضور رییس جمهوری داشتیم و مفتخر به پیشرفت‌های حوزه سلامت هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: در این هفت ماه حدود ۳۸ سفر استانی داشته‌ایم و رییس جمهوری نیز ۱۹ سفر استانی داشته است و این سفرها نشان دهنده عزم دولت برای آشنایی و حل مشکلات مناطق مختلف کشور است. از اول دولت سعی ما بر این بود که کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم. در روزهای نخست دولت، روزانه بیش از ۵۰ هزار بیمار کووید۱۹ شناسایی می‌شدند و بیش از ۷۰۰ نفر فوت می کردند که فاجعه انسانی بود اما دولت با قدرت وارد کنترل کرونا شد و واکسیناسیون را به بحث های سیاسی و FATF گره نزد و با قدرت، واردات و تزریق واکسن را پیگیری کردیم و امروز شش مجموعه واکسن سازی علیه کرونا در کشور فعال است و صادرات واکسن کرونا را نیز از یکی دو هفته پیش آغاز کرده‌ایم و واکسن ایرانی، فعلا به ۱۰ کشور آفریقایی صادر خواهد شد. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت دولت در کنترل کرونا و واکسیناسیون، حضور و مشارکت مردمی بود و  تا امروز بیش از ۱۴۷ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.  هر طرحی که با مشارکت مردم همراه باشد، حتما به موفقیت می‌رسد. 

وی تاکید کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و تقویت آن‌ها یکی از ضروریات است. بخش زیادی از صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور در البرز مستقر است. با توجه به نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در کشور وجود دارد می توانیم در تولید دارو و تجهیزات پزشکی به خودکفایی و صادرات برسیم و نیاز به حمایت دارد. در تولید داروهای بایوتکنولوژی، ایران یکی از کشورهای مطرح دنیا است و تولید این داروها توانسته تا حد زیادی، میزان ارزبری را کاهش دهد و به دانشمندان و افراد عاشق در حوزه تولید و خودکفایی، این قول را می‌دهیم که فرصت را پیش روی آنان می‌گذاریم و موانع را برطرف می‌کنیم. 

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: همه مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و هیچ کس نباید بدون پوشش بیمه‌ای باشد که در بودجه امسال به این امر توجه شده و جمعیت بین ۶ تا ۹ میلیون نفری که فاقد بیمه هستند، باید تحت پوشش قرار گیرند. 

وزیر بهداشت یادآور شد: شهرستان فردیس در کشور نمایانگر یک بی‌عدالتی به‌ویژه در حوزه سلامت و درمان است و در سفرهای استانی، چنین وضعیتی را در بین شهرستان‌های کشور ندیده بودم. بلافاصله پس از بازدید امروز از بیمارستان در حال ساخت فردیس، پیگیری‌های لازم را برای تسریع در تکمیل این بیمارستان انجام دادم و بودجه خوبی در این سفر برای تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته شده و امیدواریم در مدت کوتاهی، این بیمارستان را تجهیز و افتتاح کنیم. 

وی در ادامه گفت: برنامه وزارت بهداشت در این دوره، عدالت و تعالی نظام سلامت است که جزییات و زمان بندی آن مشخص شده است. مهمترین نکته‌ای که مقام معظم رهبری در اولین دیدار با دولت سیزدهم بر آن تاکید داشتند، عدالت بود. رفتار، سخنان و وعده ها و فعالیت های ما باعث تقویت نظام جمهوری اسلامی می‌شود و کار با شعار، پیش نمی‌رود و باید خدمت و نوکری مردم را فارغ از عناوین و پست‌ها، به نحو احسن انجام دهیم.

عین‌اللهی ادامه داد: باتوجه به بازدیدهایی که در فردیس داشتیم، پیشنهادم به رییس جمهور این است که  فردیس، نیاز به رسیدگی ویژه دارد.  در شرایط معمول، این مشکلات حل نخواهد شد. بسیاری از ادارات در فردیس، ساختمان ندارند برای تکمیل بیمارستان نیز باید یک فکر ویژه کرد.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت در پایان، گفت: استان البرز در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، قابل انتظار عمل نکرده است و نسبت به متوسط کشوری، قدری عقب ماندگی دارد. در این شرایط باید واکسیناسیون فعال انجام شود چراکه بهترین روش مقابله با کرونا، در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید