هشدار هواشناسی نسبت به هرگونه فعالیت دریایی در خزر

کدخبر: ۴۸۷۲۷۴
اقتصادنیوز: هواشناسی مازندران هشدار داد که شرایط جوی دریایی این استان علاوه بر احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت‌های صیادی خواهد شد.
هشدار هواشناسی نسبت به هرگونه فعالیت دریایی در خزر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، طبق اعلام هواشناسی مازندران با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور امواج کم ارتفاع از تراز میانی جو دریای خزر از عصر روز شنبه با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید مواج و برای فعالیت‌های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه از جهت غربی تا شمال غربی پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۱.۷ تا حدود ۲ متر خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت‌های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

هواشناسی مازندران همچنین شرایط جوی استان را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز جاری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی و اعلام کرد که روز شنبه نیز هوای استان نیمه ابری و از بعداز ظهر ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز یکشنبه آینده نیز ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و از بعداز ظهر با کاهش ابر و در روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شب در ارتفاعات با وزش باد گرم پیش بینی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید