بهره‌برداری از کارخانه تولید مواد اولیه انسولین

کدخبر: ۴۸۷۲۷۹
اقتصادنیوز: کارخانه تولید مواد اولیه انسولین یک شرکت دانش بنیان با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از کارخانه تولید مواد اولیه انسولین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان درحاشیه این مراسم گفت: با راه‌اندازی این خط تولید علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰ نفر، در تولید انسولین داخلی نیز می‌توانیم خودکفا باشیم. این محصول از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است و هم اکنون در مرحله مطالعات بالینی هستیم.

وی با بیان اینکه با دستیابی به این فناوری، ایران هفتمین کشور دارنده دانش تولید و ساخت ماده اولیه انسولین خواهد بود، تصریح کرد: پیش از این دانش تولید ماده اولیه این محصول در انحصار کشورهای آلمان، ایتالیا، آمریکا، دانمارک، هند و چین بود.

به گزارش مهر، این شرکت دانش بنیان با سرمایه‌گذاری ۱۲۶ میلیون یورویی یک شرکت دیکر در شهرک صنعتی نظرآباد احداث و راه‌اندازی شده است.

همچنین این شرکت با حمایت ۵۰ میلیارد تومانی (وام بانکی سرمایه در گردش) صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید انسولین قلمی در کشور شده است.

این شرکت دانش بنیان تولید ماده اولیه انسولین را برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه از سل لاین تا محصول نهایی به منظور تامین نیاز بازار داخلی و خودکفایی ملی در دستور کار خود قرار داده است.

سالانه در حدود ۳۰۰ میلیون یورو صرف واردات انسولین به کشور می‌شود که با تولید این انسولین قلمی در کشور، صرفه‌جویی ارزی حداقل به میزان ۳۰ درصد صورت خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید