تعداد شهر‌های قرمز کرونایی به ۳۴ شهر رسید

کدخبر: ۴۸۷۴۷۷
در حال حاضر ۳۴ شهر قرمز، ۶۹ شهر نارنجی، ۲۹۱ شهر زرد و ۵۴ شهر کشور در وضعیت آبی هستند.
تعداد شهر‌های قرمز کرونایی به ۳۴ شهر رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش شهرهای قرمز کرونایی و نیز افزایش شهرهای نارنجی خبر داد.

بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۳۶ به ۳۴ کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۵۹ به ۶۹ شهر افزایش یافت. 

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۹۵ به ۲۹۱ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۵۸ به ۵۴ شهر کاهش یافت. 

کرونا از اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور شایع شد و تاکنون ۱۴۰ هزار و ۵۲۸ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد و تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۷ هزار و ۳۵۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۶۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۸۸۷ دُز رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون را در ایران تایید کرد. 

محققان آفریقای جنوبی این گونه‌ جدید ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.  

به گفته علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با توجه به روند نزولی شیوع کرونا و سویه امیکرون، اکنون بهترین فرصت است که مردم برای واکسیناسیون به ویژه دز یادآور اقدام کنند.

وی معتقد است، دز سوم برای عموم مردم و دز چهارم برای افراد خاص دارای بیماری‌های خاص، یک دوره طلایی است و مشخص نیست در آینده چه وضعیتی داشته باشیم چون امکان شیوع واریانت‌های جدید در جهان و اپیدمی شدن آن در ایران هم وجود دارد پس کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند برای جلوگیری از بیماری شدید حتما از این دوران طلایی استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید