نمره یک سیاستمدار به دولت و مجلس/ انتقاد از عملکرد مخفیانه شورای نگهبان!

کدخبر: ۴۸۷۵۶۲
جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: شورای نگهبان درباره صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد، باید دلیل تأیید یا ردّ افراد را مطرح کند تا راهنمای مردم باشد متأسفانه، خیلی مخفیانه کار می‌کنند و شفافیت ندارند.
نمره یک سیاستمدار به دولت و مجلس/ انتقاد از عملکرد مخفیانه شورای نگهبان!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از قرن نو، با آغاز سال 1401 به رسم هرساله عملکرد دولت، مجلس، شورای نگهبان و دیگر نهادهای سیاسی و نظامی کشور زیر ذره‌بین سیاستمداران قرار می‌گیرد تا بررسی نقاط مثبت و منفی هریک از این نهاد به عملکرد یک سال گذشته‌شان نمره بدهند.

برهمین‌اساس، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس در گفت‌گو با قرن نو، درباره عملکرد دولت سیزدهم در سال 1400 گفت: دولت را باید به رئیس دولت و کابینه تفکیک کرد. شخص رئیس دولت، نمره خیلی خوبی دارد؛ زیرا تلاش می‌کند اما کابینه برعکس رئیس‌جمهور است. این فاجعه‌ای که درباره واریز حقوق بازنشستگان به راه افتاد، تعمدی است. کابینه بسیار ضعیف است. کار و عمل وزیر تعاون کار، رئیس سازمان برنامه بودجه و... را نمی‌توان درحال‌حاضر به پای رئیس‌جمهور گذاشت.

 

به آقای رئیسی امیدوار هستم اما...

وی ادامه داد: زمانی‌که رئیس‌جمهور خانه‌تکانی نکرده و این ضعف‌ها استمرار پیدا کند؛ یعنی ایشان مسئولیتش را قبول کرده است. به آقای رئیسی امیدوار هستم اما کابینه خیلی ضعیف است. مهندس مکانیک به عنوان رئیس برنامه بودجه گمارده شده است، فوق‌لیسانس معارف، رئیس بانک مرکزی است، بنابراین کابینه خوبی نیست. 

مجلس نمره ضعیفی دارد

این نماینده مجلس دهم درباره عملکرد مجلس یازدهم نیز گفت: تا قبل از تشکیل کمیسیون تلفیق نمره مجلس خیلی ضعیف بود؛ اما این کمیسیون در لایحه بودجه خوب عمل کرد. مجلس هیچ ریل‌گذاری در جهت رفاه مردم انجام نداده است. با توجه به طرح‌های بچه‌آوری و صیانت و... نمره ضعیفی دارد. 

وی با بیان آنکه صلاحیت اظهارنظر درباره شورای نگهبان را ندارم، گریزی به عملکرد مجمع تشخیص در سال 1400 زد و خاطرنشان کرد: خیلی ضعیف است. کشور درحال‌حاضر برنامه هفتم را ندارد و بدون برنامه است. مجمع چرا سکوت کرده است. 

مجلس نمره خوبی ندارد

همچنین مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که به عملکرد دولت چه نمره‌ای می‌دهد، به قرن نو گفت: به فعال بودن دولت نمره خوبی می‌دهم؛ اما از این نظر که اولویت‌گذاری برای کارهای خود انجام داده، نمره خوبی به آن نمی‌دهم. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 درباره عملکرد مجلس یازدهم به قرن نو گفت: مجلس نمره خوبی ندارد؛ زیرا مسائل اولویت‌دار کشور را دنبال نمی‌کند و در بودجه نیز خوب عمل نکرد.

شورای نگهبان مخفیانه کار می‌کند

وی همچنین با اشاره به عملکرد شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ما از کار شورای نگهبان خبر نداریم و شفاف عمل نمی‌کند. شورای نگهبان درباره صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد، باید دلیل تأیید یا ردّ افراد را مطرح کند تا راهنمای مردم باشد متأسفانه، خیلی مخفیانه کار می‌کنند و شفافیت ندارند. 

مجمع تشکل درستی نیست

این سیاستمدار ادامه داد: همچنین مجمع تشخیص تشکل درستی نیست و نمی‌توانند کارساز باشند.

وی همچنین درباره عملکرد نیروهای مسلح هم گفت: نیروهای نظامی خوب هستند؛ زیرا کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید