هشدار جدی خطر اُمیکرون برای این افراد

کدخبر: ۴۸۷۷۴۰
اقتصادنیوز: سویه امیکرون یک تهدید بزرگ برای سالمندان و بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای جدی است.
هشدار جدی خطر اُمیکرون برای این افراد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، کارشناسان باور دارند، سویه امیکرون یک تهدید بزرگ برای سالمندان و بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای جدی است.

 

محققان یادآور می‌شوند، ممکن است این تصور را داشته باشید که نوع امیکرون ویروس کرونا تنها بسیار سریع گسترش می‌یابد، اما باعث بیماری شدید نمی‌شود؛ در واقع گزارش‌های متعددی تصویر نسبتاً خوبی از این نوع را ایجاد کرده است، اما آنچه در استان جیلین در شمال شرق چین اتفاق افتاد ثابت کرد که این تصور درست نیست.

به گفته کارشناسان پزشکی که بیماران کووید-۱۹ در استان را درمان می کنند، نوع امیکرون هنوز برای گروه‌های آسیب پذیر مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری های زمینه‌ای شدید یک تهدید وحشتناک است.

کانگ یان، کارشناس تیم درمان پزشکی جیلین به شین هوا گفت: از ۲ مارس، زمانی که آخرین موج شیوع مجدد COVID-۱۹ در شهر جیلین آغاز شد، این شهر نزدیک به ۲۵۰۰۰ عفونت را گزارش کرده است که ۹۷.۵ درصد از آنها خفیف یا بدون علامت بوده اند. موارد خفیف و بدون علامت در مراکز قرنطینه‌ای جداسازی و مدیریت شدند و موارد متوسط، شدید و بدحال برای درمان در بیمارستان های تعیین شده بستری شدند. تا ۳ آوریل (یک هفته پیش)، ۵۰ مورد شدید و ۳۵ مورد بدخیم در بیمارستان مرکزی جیلین، یکی از بیمارستان‌های تعیین‌شده در شهر برای پذیرش بیماران کووید-۱۹ وجود داشت و ۱۰ نفر از آنها همچنان  به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

به گفته وی، همه بیماران شدید و بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند و هر یک از آنها براساس شرایط خاص خود برای به حداکثر رساندن میزان درمان و کاهش مرگ‌ومیر تحت درمان قرار گرفتند.

یان با اشاره به اینکه نوع امیکرون خطر بیشتری برای بیمارانی با سلامت اولیه ضعیف و سیستم ایمنی ضعیف ایجاد می‌کند، گفت: آسیب ناشی از کووید-۱۹ و بیماری‌های زمینه‌ای بیمار دلیل مهمی برای وخامت وضعیت بیمار است.

وی همچنین گفت که میزان واکسیناسیون در میان بیماران شدید و بدحال بسیار پایین بوده و تنها حدود 15 درصد از آنها دو دز واکسن دریافت کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید