آلودگی هوا تمامی مدارس مشهد را فردا تعطیل کرد

کدخبر: ۴۸۷۸۴۹
اقتصادنیوز: مدارس تمامی مقاطع ابتدایی ،متوسطه اول و دوم مشهد در روز دوشنبه ۲۲ فروردین جاری در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.
آلودگی هوا تمامی مدارس مشهد را فردا تعطیل کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مهدی اله پور روز یکشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به آلودگی هوا کلیه مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی ، متوسطه اول و دوم در نواحی  هفتگانه مشهد و مناطق احمد آباد، تبادکان و رضویه فردا تعطیل است.

وی ادامه داد: همچنین کلاس های آموزشی در این مدارس به شکل غیر حضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یادآور شد: تصمیم گیری در خصوص کم و کیف فعالیت آموزشی مدارس شهرستانهای درگیر آلودگی هوای استان از سوی فرمانداران وبا هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی هر شهرستان خواهد بود.
وی در ادامه بیان کرد: فرمانداران شهرستان های درگیر با موضوع گرد و غبار با هماهنگی استانداری خراسان رضوی و اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
اله پور در ادامه افزود: تشدید نظارت بر فعالیت معادن و شن شویی ها و ممنوعیت مسابقات و فعالیت های ورزشی در فضای باز، از دیگر مصوبات این کارگروه بود.
دبیر کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان ادامه داد : توصیه زیست محیطی به شهروندان برای کمک به کاهش آلاینده های هوای مشهد و سایر شهرستان های درگیر موضوع، پرهیز از تردد غیر ضروری بخصوص‌ برای گروه های اسیب پذیر ، بیماران ریوی و قلبی ، کودکان و سالمندان و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی لازم است و افزود : فردا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز اجتناب شود و حتماً بایستی از ماسک استفاده کنند.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است .

تا امروز ۲۱فروردین ماه شهروندان کلانشهر مشهد ۷رو پیاپی آلودگی را تنفس کرده اند.

امروز و دیروز نیز مدارس ابتدایی ،متوسطه اول و مراکز پیش دبستانی مشهد و تبادکان به همین دلیل تعطیل اعلام شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید