شوک 120 نماینده به موافقان طرح صیانت/ رشیدی کوچی: بازگشت طرح صیانت به صحن از فیلترینگ جلوگیری می کند

کدخبر: ۴۸۷۹۳۵
جلال رشیدی کوچی درباره بازگشت طرح صیانت به صحن گفت: تقاضا و درخواست افکار عمومی باعث شد تا طرح به صحن برگردد و نمایندگان با آن موافقت کردند چرا که کمیسیون مشترک کار خود را به درستی انجام نداده بود.
شوک 120 نماینده به موافقان طرح صیانت/ رشیدی کوچی: بازگشت طرح صیانت به صحن از فیلترینگ جلوگیری می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو، صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس درباره طرح صیانت از فضای مجازی برگزار شد و بر همین اساس، معین‌الدین سعیدی، از آمدن «طرح صیانت» به صحن مجلس خبر داد.

او گفت که با تصمیم نمایندگان قرار شد «طرح صیانت» از شمول اصل ۸۵ خارج و برای بررسی به صحن بیاید. 

فوری/ طرح صیانت از شمول اصل ۸۵ خارج شد/ نمایندگان طرح را در صحن بررسی می‌کنند

از سوی دیگر، جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت و از مخالفان طرح صیانت از فضای مجازی، درباره جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس گفت: با توجه به درخواست ما برای بررسی طرح در صحن مجلس، در جلسه امروز موافقان و مخالفان این طرح حرف زدند و بنابر رای گیری که انجام شد، 120 نماینده با بررسی طرح در کمیسیون مخالفت کردند. 

کمیسیون مشترک کار خود را به درستی انجام نداد

او در پاسخ به این سوال که آیا فشارها و مخالفت های افکار عمومی باعث عقب نشینی نمایندگان شد، گفت: نمی توانیم بگویم فشار اما به نظر من، تقاضا و درخواست افکار عمومی باعث شد تا طرح به صحن برگردد و نمایندگان با آن موافقت کردند چرا که کمیسیون مشترک کار خود را به درستی انجام نداده بود. 

بازگشت طرح به صحن از فیلترینگ جلوگیری می کند

این نماینده مخالفت طرح صیانت در پاسخ به این سوال که آیا بررسی این طرح در صحن همان نگرانی ها را ایجاد می کند، یا مجلس ریسک نمی کند که مردم را علیه خودش بشوراند گفت: بحث ریسک کردن نیست، این یک طرح مهم است که باید در صحن بررسی شود. مانند خیلی از دیگر طرح های مهم که نگرانی مردم را در پی داشت اما در صحن بررسی شد و به نتایج مطلوب رسید. 

او درباره این که بازگشت طرح به صحن می تواند از فیلترینگ فضای مجازی جلوگیری کند گفت: بله. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید