پشت پرده حمله امروز به کنسولگری ایران در هرات چه بود؟

کدخبر: ۴۸۸۰۵۴
منبع آگاه در هرات اعلام کردند معترضین امروز در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، از برخی اهالی روستاهای اطراف شهر هرات بوده که به صورت از قبل برنامه‌ریزی شده و با به همراه داشتن کیسه‌های سنگ در مقابل نمایندگی کشورمان حضور یافته و در خلال اعتراضات اقدام به سنگ‌پراکنی به سمت درب و پنجره‌های خدمات کنسولی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نمودند.
پشت پرده حمله امروز به کنسولگری ایران در هرات چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع در هرات می‌گویند پشت پرده این تظاهرات گروه‌های غربگرا که پیش از این توسط کشورهای اروپایی تامین می‌شدند با هدف ایجاد تفرقه و شکاف میان ایران و افغانستان صورت گرفت.

منبع آگاه در هرات اعلام کردند معترضین امروز در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، از برخی اهالی روستاهای اطراف شهر هرات بوده که به صورت از قبل برنامه‌ریزی شده و با به همراه داشتن کیسه‌های سنگ در مقابل نمایندگی کشورمان حضور یافته و در خلال اعتراضات اقدام به سنگ‌پراکنی به سمت درب و پنجره‌های خدمات کنسولی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نمودند.

نیروهای محافظ نمایندگی کشورمان با شلیک تیرهوایی اقدام به پراکنده‌ کردن این افراد داشتند که در نهایت با حضور مولوی «اسلام‌جار» والی حکومت سرپرست افغانستان در هرات در مقابل نمایندگی سیاسی کشورمان، این قائله ختم شده است.

منابع در هرات می‌گویند پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند.

پیش از این و در دوران اشغال افغانستان نظیر چنین تظاهراتی توسط برخی افراد و گروه‌های دیگر از جمله نجیب کابلی بارها در مقابل سفارت و نمایندگی‌های کشورمان اتفاق افتاده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید