هشدار جدی؛ تندباد این استان را در نوردید

کدخبر: ۴۸۸۲۰۶
اقتصادنیوز: سرعت وزش باد در مشگین شهر به ۱۲۲ و در اردبیل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
هشدار جدی؛ تندباد این استان را در نوردید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: هواشناسی استان اردبیل سه روز قبل هشدار سطح زرد و یک روز قبل نیز هشدار سطح نارنجی مبنی بر افزایش وزش باد و طوفان در سطح استان صادر کرده بود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، از صبح امروز وزش باد در برخی از مناطق استان به خصوص مناطق مرکزی تشدید یافته و شاهد وزش بادهای تند تا بسیار تند جنوبی(گرمیج) هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اطلاعات رسیده در خصوص سرعت وزش باد تا به این ساعت، عنوان کرد: بیشترین سرعت وزش باد تا ظهر امروز از شهرستان مشگین شهر با ۱۲۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است و کماکان وزش باد در غالب مناطق استان تداوم دارد.

به گفته محمدی تا این ساعت سرعت وزش باد لحظه‌ای در شهر اردبیل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است که وزش باد و طوفان در مناطق مرکزی استان نیز فعلا ادامه دارد.

وی در خصوص زمان پایان وزش باد تند در استان اردبیل بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش بادهای تند در سطح استان تا اواخر وقت امشب و نهایتا تا صبح فردا ادامه خواهد داشت و از صبح فردا از شدت وزش باد کاسته شده اما وزش باد با سرعت ملایم ادامه‌دار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به سامانه بارشی که از روز پنجشنبه وارد استان می شود، گفت: این سامانه بارشی ماهیت سردی داشته اما فعلا نقشه‌های هواشناسی بارش‌های چشمگیری را برای این سامانه نشان نمی‌دهند و انتظار داریم هوای سرد و بارش‌های پراکنده تا روز یکشنبه هفته آینده در سطح استان برقرار باشد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید