این افراد برای پشه ها جذاب هستند

کدخبر: ۴۸۸۲۲۰
اقتصادنیوز: پشه ها افرادی را هدف قرار می‌دهند که مقادیر زیادی اسیدهای خاص مانند اسید اوریک تولید می‌کنند. این مواد می‌توانند حس بویایی پشه‌ها را تحریک کنند و آنها را به سمت قربانیان ناآگاه بکشانند.
این افراد برای پشه ها جذاب هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت نیوز، تحقیقات زیادی در مورد ترکیبات و بوهایی که افراد از خود متصاعد می‌کنند که ممکن است برای پشه‌ها جذاب باشد، انجام شده است. با 400 ترکیب مختلف برای بررسی، این یک فرآیند بسیار پر زحمت است.

دانشمندان می‌دانند که ژنتیک 85 درصد از حساسیت ما به نیش پشه را تشکیل می‌دهد. آنها همچنین عناصر خاصی از شیمی بدن ما را شناسایی کرده‌اند که وقتی بیش از حد در سطح پوست یافت می‌شوند، پشه‌ها را نزدیک‌تر می‌کند.

 

افرادی که غلظت بالایی از استروئیدها یا کلسترول روی سطح پوست خود دارند، پشه‌ها را جذب می‌کنند. باتلر این لزوماً به این معنا نیست که پشه‌ها افرادی را شکار می‌کنند که سطح کلسترول بالاتری دارند. این افراد به سادگی ممکن است در پردازش کلسترول، که محصولات جانبی آن روی سطح پوست باقی می‌مانند، کارآمدتر باشند.

همچنین افرادی را هدف قرار می‌دهند که مقادیر زیادی اسیدهای خاص مانند اسید اوریک تولید می‌کنند. این مواد می‌توانند حس بویایی پشه‌ها را تحریک کنند و آنها را به سمت قربانیان ناآگاه بکشانند.
اما روند جذب بسیار قبل از فرود آغاز می‌شود. پشه ها می‌توانند قربانی خود را از فاصله چشمگیر تا 50 متر بو کنند. این برای افرادی که مقادیر زیادی دی‌اکسید‌کربن منتشر می‌کنند، خبر خوبی نیست.

هر نوع دی‌اکسید‌کربن جذاب است، حتی در مسافت‌های طولانی. افراد بزرگ‌تر تمایل دارند دی‌اکسید‌کربن بیشتری تولید کنند، به همین دلیل است که پشه‌ها معمولاً خوردن غذای بزرگسالان را به کودکان کوچک ترجیح می‌دهند.

 زنان باردار نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند، زیرا میزان دی‌اکسید‌کربن بازدمی آنها بیش از حد طبیعی است. حرکت و گرما نیز باعث جذب پشه‌ها می‌شود.

 

نیش پشه چقدر خطرناک است؟

نیش پشه می‌تواند بسیار بیشتر از خارش چند روزه باشد. در برخی افراد، آنها می‌توانند واکنش‌های آلرژیک شدید ایجاد کنند. علاوه بر این، بیماری‌های قابل انتقال از طریق پشه نیز وجود دارد. مالاریا، یک بیماری اغلب فراموش‌شده قابل انتقال از طریق پشه است. ما به آن فکر نمی‌کنیم، اما سالانه یک میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر مالاریا جان خود را از دست می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید