درخواست یک نماینده از رئیس‌جمهور درباره ارز ترجیحی و گرانی‌ها

کدخبر: ۴۸۸۲۲۲
نماینده مردم ماکو در مجلس با اشاره به گرانی‌ها خطاب به رئیس جمهور گفت: از ابتدای سال جدید افزایش قیمت کالاها همچنان ادامه دارد؛ از دولت می‌خواهم با نظارت و کنترل اجازه ندهد فشار بیش از پیش بر مردم ایران وارد شود.
درخواست یک نماینده از رئیس‌جمهور درباره ارز ترجیحی و گرانی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از رئیس جمهور خواست که اگر بنای حذف ارز ترجیحی را دارد تمهیدات لازم برای معیشت و کالاهای ضروری مورد نیاز مردم داشته باشد.

محمد علیپور در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور با اشاره به کم آبی در ماکو، چالدران، شوط و پلدشت گفت: کشاورزان شهرستان حوزه انتخابیه امسال به علت خشکسالی و نبود آب زراعی در پشت سد ماکو کشت پاییزه نداشتند؛ یعنی به آنها اجازه داده نشد و مردم این شهرها اغلب از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند. آقای وزیر! تکلیف مردم چیست؟ از طرفی متاسفانه باراش سالانه در شمال استان آذربایجان غربی به نسبت جنوب استان به شدت کاهش یافته و آب موجود در پشت سد ماکو به شدت نگران کننده است، تمهیدات و برنامه کاری وزیر برای کشاورزان منطقه چیست؟ از وزیر نیرو می‌خواهم ستاد بحران را در حوزه انتخابیه اینجانب فعال و تدابیر لازم را اتخاذ کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: اغلب مردم چالدران از طریق دامداری امرارمعاش می‌کنند به علت خشکسالی و طولانی شدن زمستان علوفه دامداران چالدران به اتمام رسیده و قادر به نگهداری دام‌های خود نیستند؛ حتی هفته گذشته برابر گزارش هواشناسی بارش پراکنده برف را در شهرستان چالدران داشتیم. آقای وزیر به داد دامداران حوزه انتخابیه بنده برسید با صدور دستور ویژه باز پرداخت تسهیلات دامداران و کشاورزان را به تعلیق بیاندازید و به آنها فرصت دهید.

نماینده مردم ماکو در مجلس در پایان نطقش با اشاره به گرانی‌ها  خطاب به رئیس جمهور گفت: از ابتدای سال جدید افزایش قیمت کالاها همچنان ادامه دارد؛ از دولت می‌خواهم با نظارت و کنترل اجازه ندهد فشار بیش از پیش بر مردم ایران وارد شود. اگر بنای حذف ارز ترجیحی را دارید تمهیدات لازم برای معیشت و کالاهای ضروری مورد نیاز مردم داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید