پشیمانی بازیگر نقش شیطان سریال «او یک فرشته بود»/ بدبختم کرد!

کدخبر: ۴۸۸۳۷۱
اقتصادنیوز: مرتضی ضرابی گفت: نقش شیطان در سریال او یک فرشته بود مرا بدبخت کرد، بعد از آن هر نقشی که می خواستند آدم بخورد، آدم بکشد یا آدم بپزد یا کسی را بدزدد به من پیشنهاد می دادند.
پشیمانی بازیگر نقش شیطان سریال «او یک فرشته بود»/ بدبختم کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزیاتو، او بر این عقیده است که بعد از بازی در این سریال، نقش های گذشته او فراموش شده و تنها پیشنهاداتی که به این بازیگر قدیمی شده است بازی در نقش دزد و قاتل و متجاوز بوده است.

 

به گفته مرتضی ضرابی در یکی از مصاحبه های اخیرش، مدیران صدا و سیما دیگر به سریال های ماه رمضان اهمیتی نمی دهند و نقش‌های مکمل به کسانی می‌رسد که یا پول نمی‌گیرند یا حتی پول می‌دهند.

سریال او یک فرشته بود یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی علیرضا افخمی است که در رمضان ۱۳۸۴ از شبکه دو پخش شد. این سریال در ژانری جدید در تلویزیون ایران به نام ماورایی ساخته شده بود.

مرتضی ضرابی متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۳۵ بازیگر پیشکسوت و چهره‌پرداز ایرانی است که در عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما است؛ او به نقش های ماندگاری در طول دوران بازیگری خود جان داده است. اما در جدیدترین مصاحبه اش از وضعیت بازیگری در سینما و تلویزیون، شرایط سخت کار در حرفه چهره پردازی و همین طور مشکلاتی که سریال به یادماندنی «اویک فرشته بود» برایش پیش آورده، سخن گفت.


دلیل کم کاری مرتضی ضرابی از زبان خودش

وقتی از مرتضی ضرابی پرسیدند که چرا کم کار شده است جواب داد:

«قضیه این است که تهیه کننده وظیفه خود نمی داند که حرمت قدیمی ها را نگه دارد، بلکه می خواهد از کسانی استفاده کند که گیشه با آنهاست تا فیلمش را بیشتر بفروشد.»

او در ادامه افزود: «ما در برابر سلبریتی ها جذابیتی نداریم، چراکه الان فقط به گیشه فکر می کنند. شاید برای کارگردان ها موضوع اهمیت داشته باشد اما او هم مجبور است به تصمیمات بقیه تن بدهد و مثلا برای نقش های مکمل از کسانی استفاده کند که پول نمی گیرند یا حتی پول می دهند.»
مرتضی ضرابی در حرفه چهره پردازی نیز ید طولایی دارد اما فعالیت در این حرفه را نیز کنار گذاشته است. او درباره علت این کم کاری  می گفت:

«آنقدر کار کردیم و بدهکار شدیم، مجبور شدیم که دیگر این بدهکاری را ادامه ندهیم.»

بازی در نقش شیطان

مرتضی ضرابی را بیشتر با نقش شیطان شناخته می شود. او در این باره می گوید:

«نقش شیطان در سریال او یک فرشته بود مرا بدبخت کرد، بعد از آن هر نقشی که می خواستند آدم بخورد، آدم بکشد یا آدم بپزد یا کسی را بدزدد به من پیشنهاد می دادند، من حالم بد می شد و شاید برای همین کم کار شدم.»
ضرابی درباره ضعیف شدن سریال های ماه رمضان در تلویزیون گفت:

«علتش برمی گردد به ارزشی که زمانی رسانه به این سریال ها می گذاشت. آن زمان خیلی با ارزش بود و مدیریت می‌خواست در ماه رمضان خیابان خلوت شود و مردم پای سریال بنشینند اما الان برایشان انگیزه ای نیست.»

سریال «او یک فرشته بود» این بازیگر را بدبخت کرد!

درباره سریال او یک فرشته بود

همان طور که گفته شد، سریال او یک فرشته بود در ژانر جدید ماورایی ساخته شد. از جمله بازیگران این مجموعه پربیننده که توجه همه را  در شب های رمضان پای سفره افطار جمع می کرد، مرحوم حسن جوهرچی در نقش بهزاد طاهری، مریم کاویانی در نقش رعنا و همسر بهزاد، بهاره افشاری در نقش فرشته (شیطان)، مرتضی ضرابی در نقش سرابی (شیطان)، ثریا قاسمی در نقش عزیز، مادر بهزاد و رضا توکلی در نقش حاج آقا معتمدی، روحانی محل بودند.

موضوع داستان بدین ترتیب است که بهزاد طی ماجرایی با زنی تصادف می‌کند و او را به خانه می‌آورد. به تدریج حرکات عجیبی از این زن که فرشته نام دارد، سر می‌زند. از سوی دیگری در قالب مردی به نام سرابی سعی در سردرگم نمودن بهزاد دارد.

نهایتاً فرشته موجب می‌شود که بهزاد و همسرش رعنا تا پای طلاق بروند و حتی به بهزاد پیشنهاد ازدواج می‌دهد. اما پس از مدتی بهزاد با توجه به رهنمودهای روحانی محل و سخنان فرزندانش متوجه می‌شود که فرشته، شیطان (ابلیس) است. او پسرش را در حالی که فرشته قصد کشتن او را دارد، نجات می‌دهد. سپس به درگاه خدا توبه کرده و از گناهانش اظهار پشیمانی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید