درخواست کمک صلیب‌سرخ روسیه از هلال‌احمر ایران

کدخبر: ۴۸۸۴۸۷
رئیس صلیب‌سرخ روسیه،در دیداری مجازی با پیرحسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک‌های بشردوستانه ایران جهت اسکان و تامین نیازهای اولیه آوارگان شرق اوکراین، تقاضای همکاری کرد.
درخواست کمک صلیب‌سرخ روسیه از هلال‌احمر ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس صلیب‌سرخ روسیه از رئیس جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک‌های بشردوستانه ایران جهت اسکان و تامین نیازهای اولیه آوارگان شرق اوکراین، تقاضای همکاری کرد.

پاول ساوچک،رئیس صلیب‌سرخ روسیه،در دیداری مجازی با  پیرحسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک‌های بشردوستانه ایران جهت اسکان و تامین نیازهای اولیه آوارگان شرق اوکراین، تقاضای همکاری کرد.

وی ادامه داد:با تمرکز جنگ و صف‌آرایی نظامیان روس در شرق اوکراین، موج پناهندگان از دونباس به روسیه افزایش یافته است.

رئیس صلیب‌سرخ روسیه گفت: 675 هزار آواره که 130 هزار نفر از آن‌ها کودک هستند خود را به خاک روسیه رساندند و ما تا کنون توانسته‌ایم تنها برای 11 هزار کودک و 19 هزار بزرگسال، خدمات اسکان را فراهم کنیم. بنابراین از جمعیت‌های ملی و به خصوص جمعیت هلال‌احمر ایران درخواست کمک داریم.

 در این دیدار  پیرحسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران در تاریخ یکصد ساله خود تجارب متعددی از شرکت در عملیات‌های بین‌المللی پاسخ به سوانح طبیعی و انسانی داشته‌است و در روزهای آغازین این مخاصمه برای حضور در مرز لهستان جهت خدمت‌رسانی به آوارگان اوکراینی اعلام آمادگی کرده بود تا در صورت لزوم تیم‌های درمان اضطراری برای کمک به بهداشت و درمان آوارگان را اعزام کند.

وی یادآوری کرد: جمعیت ایران تنها هلال‌احمر در دنیا است که در کنار تعدادی از جمعیت‌های ‌صلیب‌سرخ بزرگ جهان، شریک راهبردی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برای اعزام تیم‌های درمان اضطراری در پاسخ به سوانح و مخاصمات بین‌المللی است.

در ادامه رئیس صلیب‌سرخ روسیه با ارائه گزارشی از اقدامات بشردوستانه، گفت: برای عملیات باز پیوندی خانواده و جست‌وجوی مفقودین خط ارتباطی اعلام کردیم که تاکنون بیش از 7 هزار تماس برای درخواست جست‌وجو و ثبت مفقودی داشته‌است.

وی افزود: تاکنون 180 هزار تن اقلام زیستی و غذایی و همچنین 10 هزار کوپن برای تهیه بسته‌های بهداشتی و 5 هزار کوپن برای خرید رایگان مواد غذایی از فروشگاه‌ها را در اختیار آوارگان قرار داده‌ایم و 100 روانشناس را برای کاهش آسیب‌های روانی به اردوگاه‌ پناهندگان اعزام شده‌اند.

پاول ساوچک همچنین  از انتشار استمداد و گواهی درخواست کمک از طریق فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر برای جمع‌آوری مبلغ 100 میلیون فرانک سوئیس خبر داد.

رئیس صلیب‌سرخ روسیه گفت: بیش از 7 هزار تماس برای جست‌وجوی مفقودین از خانواده‌های درگیر در جنگ دریافت کرده‌ایم.پاول ساوچک در دیداری آنلاین از رئیس جمعیت هلال احمر ایران درخواست کمک بشردوستانه کرد و گفت: تاکنون 675 هزار آواره که 130 هزار نفر از آن‌ها کودک هستند؛ از شرق اوکراین به روسیه آمده‌اند و محتاج اسکان و غذا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید