جزئیات رایزنی تلفنی امیر قطر با عباس و هنیه

کدخبر: ۴۸۸۷۶۷
امیر قطر طی تماس تلفنی با محمود عباس و اسماعیل هنیه آخرین تحولات در فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار داد.
جزئیات رایزنی تلفنی امیر قطر با عباس و هنیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، پنج‌شنبه در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، آخرین تحولات در شرایط و اوضاع فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار داد.

روسیا الیوم گزارش داد، براساس اعلام رسانه‌های قطری، امیر این کشور در جریان مکالمات خود با عباس و هنیه، از ایستادگی قطر در کنار ملت فلسطین خبر داد و گفت که کشورش از فلسطین و فلسطینیان در همه زمینه‌ها حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد که قطر از حقوق مردم فلسطینی به‌ویژه تشکیل کشوری مستقل به پایتختی قدس شرقی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

امیر قطر همچنین با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در تشدید تنش‌ها و حملات به فلسطینیان، برضرورت  حفظ آرامش و کاهش تنش‌ها و ناامنی‌ها تاکید کرد.

محمود عباس پس از این تماس، با فرستاده اتحادیه اروپا برای صلح در خاورمیانه و همینطور فرستاده این اتحادیه در فلسطین دیدار کرد.

عباس در این دیدار آخرین تحولات سیاسی در سایه تنش‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی همچنین بر لزوم توجه و حمایت جامعه جهانی از مردم فلسطین تاکید و اعلام کرد که جامعه جهانی باید بر پاسخگو کردن اسرائیل در قبال جنایت‌هایش علیه مردمان فلسطین، فشارهای لازم را بیاورد.

عباس در ادامه صحبت‌هایش از اقدامات اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو در زمینه تحقق صلح متوازن و شامل براساس قوانین بین‌المللی ابراز قدردانی کرد.

فرستادگان اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود برلزوم دستیابی به صلح برپایه راه‌حل دو کشوری براساس قوانین بین‌المللی تاکید کردند.

آنها همچنین بر توسعه روابط اقتصادی و تقویت شراکت میان اتحادیه اروپا و تشکیلات خودگران فلسطین تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید