یک توصیه مهم به دولت/ بجای اتهام به دولت روحانی خود را مسئول گرانی‌ها بدانید!

کدخبر: ۴۸۹۰۵۳
علی قنبری گفت: دولت سیزدهم به جای اینکه دولت‌های قبلی را متهم کند، خود را مسئول وضعیت موجود بداند و عملکرد وزرا و مسئولان اقتصادی را رصد کند.
یک توصیه مهم به دولت/ بجای اتهام به دولت روحانی خود را مسئول گرانی‌ها بدانید!

به گزارش اقتصا نیوز به نقل از قرن نو، معاون پیشین وزیر جهاد کشاورزی افزود: رییس‌جمهوری معتقد است عملکرد تیم اقتصادی کابینه مناسب است در حالی که متاسفانه تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست و در سایه این ناهماهنگی قدرت کنترل وضع موجود را ندارد.

وی گفت: هر چند مقامات دولتی طومار بلندی را برای نشان دادن عملکرد مثبت خود تدارک دیده‌اند و مدام بر این مساله مانور می‎دهند اما واقعیت این است که در ماه‎هایی که مسئولیت امور در دست این دولت بوده ، هیچ اقدام موثر و مثبتی در کنترل قیمت‌ها و مهار تورم انجام نشده است.

به گفته‌ی وی مهار تورم نیازمند تغییر جهت اقتصاد، مهار رشد نقدینگی و ... است و حتی با اقدامات کوتاه‎مدت نیز می‌توان روند رشد قیمت‌ها را مهار کرد اما چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی به ارائه طرح‎های متعدد استیضاح وزرای اقتصادی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هر چند این طرح‌ها به نتیجه نرسیده است اما نشان می‌دهد که حتی برخی از نمایندگان مجلس نیز خواهان تغییر افراد ناتوان اقتصادی در تیم دولت هستند.

وی با تاکید بر اینکه ناآشنایی اعضای تیم اقتصادی به مسئولیت اجرایی و ناهماهنگی ضرورت ترمیم کابینه را بیش از پیش اشکار کرده است، ادامه داد: به نظر بنده بهترین کار این است که دولت به جای اینکه دولت‌های قبلی را متهم کند، خود را مسئول وضعیت موجود بداند و عملکرد وزرا و مسئولان اقتصادی را رصد کرده و افراد ناتوانی که در تشدید بحران دخیل بوده‌اند را از ادامه همراهی با دولت منع کند.

دستورات بی‌ثمر جامعه را آشفته می‌کند

قنبری به پدیده دستورات تکراری رییس‌جمهوری و مقامات دولتی اشاره کرد و در پاسخ به این سئوال که تاثیر چنین دستوراتی چیست؟ گفت: این اتفاق به کاهش سرمایه‌ی اجتماعی منجر می‌شود. اگر دولت نتواند به وعده‌های خود عمل کند و تورم را کنترل نماید، با فشار افکار عمومی مواجه می‌شود .

وی به مشکلات ساختاری اقتصاد ایران اشاره و تاکید کرد: مهمترین برنامه دولت باید بر بهبود وضعیت مردم متمرکز شود. اگر مشکلات و مسائل سرمایه‌گذاری و تولید حل نشود و رفاه اجتماعی برای مردم ایجاد نگردد، توفیقی برای حرکت در مسیر توسعه نیز اتفاق نخواهد افتاد و این زنگ خطری جدی برای اقتصاد ایران تلقی می‎شود.

وی ادامه داد:ایران دارای نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده ،‌منابع فراوان طبیعی مانند نفت و گاز، صنایع متعدد، آب و هوای چهار فصل، تاریخ و تمدن کهن و همچنین شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی مناسب است و اگر با توجه به این شرایط دولت نتواند کاری انجام دهد، حتم بدانید در مقابل تاریخ مسئول خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید