وزیر علوم: برای رشته های پرطرفدار راهی جز برگزاری کنکور وجود ندارد

کدخبر: ۴۸۹۱۴۲
اقتصادنیوز: وزیر علوم پیرامون موضوع حذف کنکور خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌های خاص زیاد متقاضی نسبت به سایر رشته‌ها زیاد است، به همین دلیل کنکور قابل حذف شدن نیست.
وزیر علوم: برای رشته های پرطرفدار راهی جز برگزاری کنکور وجود ندارد

 

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل شامگاه امشب در حاشیه حضور در دانشگاه اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری اظهار داشت: وظیفه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در ستاد سیاست‌گذاری علم، فن‌آوری و نوآوری است و باتوجه به فرمان امسال که تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است خوشبختانه بسترهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری این شعار در وزارت علوم است چرا که دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی، پارک‌های علم و فن‌آوری و مراکز رشد بسترهای مناسبی هستند که هم نخبگان حضور پیدا کنند و هم از نظر فضای فیزیکی و غیره امکانات مناسبی وجود دارد که ما سعی می‌کنیم حضور افراد  صاحب دیده را در مراکز رشد و پارک‌های علم و فن‌آوری تسهیل کنیم و از طرفی سعی می‌کنیم تسهیلاتی را که لازم دارند افزایش دهیم و سهل‌الوصول کنیم.

وی افزود: همکاران هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان که در راستای تبدیل ایده خود به نوآوری و تولید و پدیده گام بردارند حتما سیستم‌های ترغیب و تشویقی برای آنها به کار می‌گیریم.

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هیئت علمی پایه‌های تشویقی ویژه‌ای برای فن‌آوری و نوآوری طراحی کرده است و آنها مشوقی برای همکارانی است که علم و دانش خود را در راستای تولید به کار بگیرند.

زلفی‌گل عنوان کرد: خوشبختانه با تصویب مجلس شورای اسلامی و تاسیس معاونت فن‌آوری و نوآوری در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در قانون بودجه1401 هم برای معاونت علمی و فن‌آوری رئیس جمهوری  و هم برای وزارت علوم، تحقیقات و فن‌‌آوری اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده که حداقل‌های لازم را برای کسانی که متقاضی هستند که ایده خود را آزمایش کنند و آن را به محصول تبدیل کنند مهیا شود‌.

وزیر علوم پیرامون موضوع حذف کنکور خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌های خاص زیاد متقاضی نسبت به سایر رشته‌ها زیاد است، به همین دلیل کنکور قابل حذف شدن نیست البته در 85 درصد رشته‌های دانشگاهی امکان بهره‌گیری از سوابق تحصیلی یا حذف کنکور وجود دارد، اما برای رشته‌های پر طرفدار این شرایط امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان کنکور را حذف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید