اتخاذ شدیدترین اقدامات ممکن علیه روسیه توسط اسکاتلند

کدخبر: ۴۸۹۳۱۹
اقتصادنیوز: نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد که دولتش مصمم شده تا برای پاسخگو کردن روسیه در قبال حمله به اوکراین «شدیدترین اقدامات ممکن» را اتخاذ کند.
اتخاذ شدیدترین اقدامات ممکن علیه روسیه توسط اسکاتلند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وب‌سایت روزنامه ینی شفق اعلام کرد، دولت اسکاتلند متعهد شد که ولادیمیر پوتین و دولت روسیه را به دنبال اعلام ممنوعیت سفر علیه سیاستمداران انگلیسی، منزوی کند.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد که دولتش مصمم شده تا برای پاسخگو کردن روسیه در قبال حمله به اوکراین «شدیدترین اقدامات ممکن» را اتخاذ کند.

استورجن در گفت‌وگو با اسکای نیوز گفت: «پوتین یک مجرم جنگی است و من ابایی از محکوم کردن او و دولتش ندارم. اسکاتلند مصمم است تا قوی‌ترین اقدامات ممکن را برای منزوی کردن و تنبیه او (پوتین) و دولتش اتخاذ کرده و همه اقدامات ممکن برای حمایت از مردم اوکراین را انجام دهد.»

وی افزود: «باید مطمئن شویم که کسانی که در جبهه آزادی و دموکراسی قرار دارند همکاری کنند تا دولت پوتین و شبکه الیگارش‌هایش تا حد ممکن منزوی شوند.»

روز گذشته روسیه به تلافی تحریم‌های وضع شده علیه مسکو به دست دولت انگلیس، ممنوعیت سفر ۱۴ سیاستمدار انگلیسی را اعلام کرد. علاوه بر شخص استورجن، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع انگلیس نیز در لیست سیاستمداران تحریم شده از سوی روسیه قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید