6 خوراکی که بدن را همیشه مرطوب نگه می دارند

کدخبر: ۴۸۹۳۶۵
اقتصادنیوز: وعده غذایی سحر یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی است که به منظور مقابله با تشنگی و گرسنگی در طول روز، نباید به هیچ وجه از آن غافل شد.
6 خوراکی که بدن را همیشه مرطوب نگه می دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز ،در ماه مبارک رمضان، برای تامین عناصر مغذی مورد نیاز بدن و جبران کاهش مصرف آب باید بتوانید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید.وعده غذایی سحر یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی است که به منظور مقابله با تشنگی و گرسنگی در طول روز، نباید به هیچ وجه از آن غافل شد.باید بتوانید در این وعده غذاهایی را مصرف کنید که رطوبت بدن را حفظ کند. در ادامه به معرفی این نوع غذاها می‌پردازیم.

1- تخم مرغ بخورید

تخم مرغ حاوی پروتئین، ویتامین و مواد مغذی است که به شما احساس سیری می‌دهد، می‌توان آن‌ را به صورت آب پز یا نیمرو مصرف کرد و هر دو نوع آن، پروتئین لازم و احساس سیری را به شما می‌دهد.

2- لوبیا مصرف کنید

حبوبات حاوی پروتئین هستند، بنابراین به شما کمک می‌کنند تا حد ممکن سیر شوید؛ زیرا معده برای هضم آن ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. پروتئین همچنین برای متعادل سازی سطح قند خون مؤثر است.

3- جو دوسر میل کنید

جو دو سر غنی از پروتئین است که طی ساعات روزه داری انرژی، فعالیت و احساس سیری بیشتری به شما می‌دهد.

4- سبزیجات و میوه بخورید

میوه‌ها و سبزیجات مانند هندوانه، توت فرنگی، هلو، پرتقال، گوجه فرنگی، خیار، کاهو، اسفناج و کرفس سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا انرژی داشته باشید و بدن خود را مرطوب نگه دارید.

5- آجیل میل کنید

آجیل سرشار از آنتی اکسیدان است که از قلب محافظت و سلامت آن را تقویت می‌کند، خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد و همچنین حاوی چربی‌های سالم است که احساس سیری به شما می‌دهد.

6- ماست نوش جان کنید

ماست از گزینه‌های سالم مهم در وعده غذایی سحری است زیرا حاوی مواد مغذی بسیاری مانند پروتئین، کلسیم، ید، ویتامین‌های گروه B و مایعات است که به تازه ماندن و حفظ رطوبت بدن شما کمک می‌کند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید