زلنسکی: نبرد دونباس آغاز شده است

کدخبر: ۴۸۹۶۸۹
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: «می‌توانیم اعلام کنیم که نظامیان روسیه نبرد دونباس را که از مدتها پیش خود را برای آن آماده می‌کردند آغاز کردند.»
زلنسکی: نبرد دونباس آغاز شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت، روسیه روز دوشنبه "نبرد دونباس" را در شرق آغاز کرده و "بخش بسیار بزرگی از کل ارتش روسیه اکنون روی این حمله متمرکز هستند."

او در پیامی ویدیویی گفت: اهمیتی ندارد که آنها چه تعداد نیروی روسی را به آنجا بفرستند، ما مبارزه خواهیم کرد. ما از خودمان دفاع خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار داشت: «می‌توانیم اعلام کنیم که نظامیان روسیه نبرد دونباس را که از مدتها پیش خود را برای آن آماده می‌کردند آغاز کردند.»

در همین حال «آندری یرموک» رئیس دفتر زلنسکی آن را "فاز دوم جنگ" خواند و به اوکراینی‌ها اطمینان خاطر داد که نیروهایشان می‌توانند جلوی این حمله را بگیرند. او گفت: به ارتشمان باور داشته باشید، ارتش خیلی قوی است.

این در حالیست که رسانه‌های اوکراینی از وقوع یک سری انفجارهای نسبتا قوی در امتداد خط مقدم در منطقه دونتسک خبر دادند و گزارش‌هایی از حملات خمپاره‌ای در مارینکا، اسلاویانسک و کراماتورسک وجود دارد. مقام‌های محلی اوکراین و رسانه‌های محلی همچنین گزارش دادند که صدای انفجارهایی در خارکیف در شمال شرق اوکراین، میکولائیف در جنوب و زاپروژیا در جنوب شرقی این کشور شنیده شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که فورا قادر به تایید این گزارش‌ها نیست.

«اولکسی دانیلوف» از مقام‌های امنیتی ارشد اوکراین گفت، نیروهای روس صبح دوشنبه تلاش داشتند تا تدابیر دفاعی اوکراینی‌ها "در طول خط مقدم مناطق دونتسک، لوهانسک و خارکیف" را در هم بشکنند.  

با توجه به مقابله اوکراینی‌ها در شمال، مسکو حمله زمینی خود را دوباره روی دو استان شرقی موسوم به دونباس متمرکز کرده و همزمان حملاتی دوربرد به سایر اهداف از جمله در کی‌یف، پایتخت اوکراین دارد. دونباس نقطه کانونی کمپین روسیه علیه اوکراین بوده است. در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در طول شب صدها هدف نظامی در اوکراین را هدف قرار داده است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید