اهدای ۱۰۰ موشک به اوکراین از سوی نروژ

کدخبر: ۴۹۰۰۶۰
وزیر دفاع نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سیستم‌های دفاع موشکی هوایی تسلیحاتی موثر هستند که در دفاع دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل، برای اوکراین موثر واقع می‌شوند.
اهدای ۱۰۰ موشک به اوکراین از سوی نروژ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد، وزارت دفاع نروژ امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور قصد دارد تا ۱۰۰ موشک دفاع هوایی "میسترال" را به اوکراین هدیه کند.

وزیر دفاع نروژ در این بیانیه اعلام کرد: این سیستم‌های دفاع موشکی هوایی تسلیحاتی موثر هستند که در دفاع دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل، برای اوکراین موثر واقع می‌شوند.

وزارت دفاع نروژ همچنین اعلام کرد: این سیستم‌های دفاع موشکی هوایی بر روی ناوچه‌ها و کشتی‌های مین‌روب و مین‌زدا نصب می‌شوند. این سیستم یک نوع از دفاع هوایی است که نیروهای مسلح از آن استفاده می‌کنند.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است: این سیستم‌های دفاع موشکی تاثیری عمیق و موثر بر ظرفیت عملیاتی ملی دارد و دولت می‌خواهد آنها را به اوکراین هدیه کند. این موشک‌ها از سوی نیروهای مسلح نروژ از رده خارج می‌شوند اما هنوز تسلیحاتی مدرن و موثر هستند که می‌توانند برای اوکراین مثمرثمر واقع شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید