لاوروف در گفت وگو با چاووش اوغلو: مذاکرات به آمادگی اوکراین بستگی دارد

کدخبر: ۴۹۰۱۶۰
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره موضوع گفت وگوی تلفنی لاوروف و چاووش اوغلو گفت: در این مکالمه تلفنی بر موضع تغییر ناپذیر روسیه درخصوص روند مذاکرات میان مسکو و کی‌یف تاکید شد. نتیجه مذاکرات کاملاً به آمادگی کی‌یف برای پذیرش خواسته‌های مشروع ما بستگی دارد.
لاوروف در گفت وگو با چاووش اوغلو: مذاکرات به آمادگی اوکراین بستگی دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود گفت که نتیجه مذاکرات با اوکراین به آمادگی کی یف برای پذیرش خواسته‌های روسیه بستگی دارد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره موضوع گفت وگوی تلفنی لاوروف و چاووش اوغلو گفت: در این مکالمه تلفنی بر موضع تغییر ناپذیر روسیه درخصوص روند مذاکرات میان مسکو و کی‌یف تاکید شد. نتیجه مذاکرات کاملاً به آمادگی کی‌یف برای پذیرش خواسته‌های مشروع ما بستگی دارد. 

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که لاوروف و چاووش اوغلو در مورد وضعیت شهر ماریوپل و اقدامات احتمالی تامین امنیت غیرنظامیان از جمله از سوی کشورهای خارجی گفت وگو کردند. 

به گزارش ایرنا، ترکیه تاکنون دو بار میزبان مذاکرات مستقیم میان طرف‌های روس و اوکراینی بوده است که آخرین مورد آن در روز ۲۹ مارس (۹ فروردین) در استانبول بود اما به گفته مقام‌های ترکیه، جو مثبت ناشی از این مذاکرات تحت الشعاع وقایع بوچا قرار گرفت. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید