موج اُمیکرون در ایران چند هزار قربانی گرفت؟

کدخبر: ۴۹۰۲۵۸
عین اللهی با بیان اینکه موج اُمیکرون در ۴ ماه گذشته در آمریکا تا کنون حدود ۲۰۰ هزار و در آلمان با جمعیت مشابه ایران، حدود ۲۵ هزار قربانی گرفته، گفت: در ایران حدود ۷ هزار نفر در موج اُمیکرون جان خود را از دست داده‌اند.
موج اُمیکرون در ایران چند هزار قربانی گرفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار اعضای فراکسیون پیشرفت و توسعه جنوب کشور که روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: از نمایندگان به دلیل کار سخت و طاقت فرسای تصویب بودجه ۱۴۰۱ تشکر می کنیم. مدیران و معاونین وزارت بهداشت باید مدیر میدانی باشند. بارها گفته ایم که مدیرِ پشت میز نشین نمی خواهیم.  

وی افزود: سال گذشته، پرحادثه ترین سال برای وزارت بهداشت بود. در دوران دفاع مقدس حدود ۲۴۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شد اما در کرونا تا کنون حدود ۱۴۰ هزار بیمار، جان خود را از دست داده‌اند و آثار و صدمات کرونا برای وزارت بهداشت در حوزه منابع و دارو به همراه داشت. در شروع به کار ما، روزانه بیش از ۷۰۰ نفر قربانی و بیش از ۵۰ هزار نفر به کرونا مبتلا می شدند اما با تلاش و مشارکت گسترده مردمی در واکسیناسیون، شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر و دو رقمی شدن آن در اکثر روزها در ماه های اخیر بوده ایم.  

وزیر بهداشت یادآور شد: موج اُمیکرون در ۴ ماه گذشته در آمریکا تا کنون حدود ۲۰۰ هزار و در آلمان با جمعیت مشابه ایران، حدود ۲۵ هزار قربانی گرفته اما در ایران حدود ۷ هزار نفر در موج اُمیکرون جان خود را از دست داده اند که به خانواده های این عزیزان تسلیت می گوییم و عمده دلیل آن، واکسیناسیون موثری بود که با کمک مردم به خوبی در کشور انجام شد.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید