مرگ‌ تلخ دختر جوان در آبشار لندی

کدخبر: ۴۹۰۵۱۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: 6 تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به 3 حادثه کوهستانی امدادرسانی کردند که این حوادث ۲ فوتی برجای گذاشت.
مرگ‌ تلخ دختر جوان در آبشار لندی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،دایرج کیانی امروز در شهرکرد با اشاره به عملیات‌های روز گذشته جمعیت هلال‌احمر گفت: روز دوم اردیبهشت ۶ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به ۳ حادثه کوهستان در شهرستان‌های بروجن و اردل امدادرسانی کردند که متاسفانه در حادثه‌های فوق ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری افزود: طی گزارش مرکز پیام جمعیت هلال احمر استان در حادثه اول مبنی بر ایست قلبی فردی در کوه کلار، تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن با پشتیبانی تیم نگین به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه طبیعت گرد ۶۷ ساله اهل شهر ایذه قبل از حضور نیروهای امدادی به دلیل مشکل ایجاد شده فوت می‌کند و تلاش تیم کوهستان اعزامی برای احیای فرد حادثه دیده نتیجه نداشت لذا پس با همکاری کوهنوردان حاضر در صحنه، فرد فوت شده را به پایین کوه انتقال و تحویل نیروی انتظامی دادند.

کیانی بیان داشت: در حاثه دوم مصدوم ۶۵ ساله در اراضی اطراف روستای چشمه علی دچار افزایش فشار خون و درد در ناحیه قفسه سینه شده و تیم امداد و نجات پایگاه گدارکبک شهرستان بروجن در ساعت ۱۲ به محل اعزام شدند. نیروهای اعزامی پس از انجام خدمات امدادی مصدوم را به پایین مراتع منتقل و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی خاطر نشان کرد: در سومین حادثه سقوط یک خانم در آبشار لندی شهرستان اردل اتفاق افتاد، که بلافاصله ۲ تیم بصورت زمینی و یک تیم توسط بالگرد به منطقه اعزام شدند.

کیانی اظهار داشت: باوجود صعب‌العبور بودن منطقه لندی، گروه‌های امدادی پس از طی کردن مسیر سخت گذر به آبشار لندی محل حادثه رسیدند اما دختر جوان به دلیل ضربه به سر و خونریزی مغزی جان باخته بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: عملیات انتقال کوهنورد فوت شد توسط نیروهای امدادی و افراد محلی پس از چندین ساعت و گذر از مناطق صعب العبور به منطقه امن انتقال و سپس به عوامل انتظامی تحویل دادند.

کیانی در پایان گفت : کوهستان در عین زیبایی خود بسیار سرکش و خطرناک است که لازم است موارد ایمنی کاملا رعایت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید