دستور ویژه رهبر کره شمالی برای تدارک هسته‌ای/ ممکن است فقط بازدارندگی نباشد

کدخبر: ۴۹۱۲۱۹
رسانه‌های دولتی کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند، کیم جونگ اون، رهبر این کشور در هنگام نظارت بر رژه نظامی عظیم که موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) و سایر تسلیحات را به نمایش گذاشت، گفت که کره‌شمالی توسعه زرادخانه هسته‌ای خود را سرعت خواهد بخشید.
دستور ویژه رهبر کره شمالی برای تدارک هسته‌ای/ ممکن است فقط بازدارندگی نباشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، خبرگزاری دولتی KCNA اعلام کرد که این رژه دوشنبه‌شب در مراسم جشن سالگرد تأسیس نیروهای مسلح کره‌شمالی برگزار شد. این در حالی است که پیونگ یانگ آزمایش‌های تسلیحاتی و نمایش قدرت نظامی خود را در دوران توقف مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با ایالات متحده و دولت محافظه‌کار آتی در کره‌جنوبی افزایش داده است.

بنابر گزارش رویترز، مقامات ایالات متحده و کره‌جنوبی می‌گویند نشانه‌هایی از ساخت و ساز جدید در تنها سایت آزمایش هسته‌ای شناخته شده کره‌شمالی وجود دارد که از سال ۲۰۱۸ به طور رسمی بسته شده است و نشان می‌دهد که پیونگ یانگ ممکن است برای ازسرگیری آزمایش تسلیحات هسته‌ای آماده شود.

به گزارش KCNA، کیم در این گردهمایی گفت: «نیروی هسته‌ای جمهوری باید آماده انجام مأموریت مسئولانه و بازدارندگی منحصربه‌فرد خود در هر زمان باشد.»

او افزود: «ماموریت اساسی نیروی هسته‌ای شمال بازدارندگی از جنگ است، اما این ممکن است به همینجا ختم نشود. اگر هر نیرویی بخواهد در منافع اساسی ملت ما دخالت کند، نیروهای هسته‌ای ما مجبور خواهند شد به طور غیرمنتظره ماموریت دوم خود را انجام دهند.»

به گزارش KCNA، در این رژه بزرگ‌ترین موشک بالستیک قاره‌پیمای شناخته‌شده کره‌شمالی با نام هواسونگ-۱۷ به نمایش گذاشته شد. این موشک عظیم ماه گذشته برای اولین بار آزمایش شد، اما مقامات کره‌جنوبی معتقدند تلاش برای انجام آزمایش کامل به انفجاری بر فراز پیونگ یانگ ختم شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید