علائم کووید طولانی مدت چیست؟

کدخبر: ۴۹۱۳۱۷
هادی یزدانی گفت: در لانگ کووید (کووید طولانی مدت) با علائمی مانند اختلالات بویایی مواجه هستیم که در کیفیت زندگی افراد تاثیر زیادی دارد، اختلالات گوارشی و قلبی هم درباره کووید طولانی مدت مشاهده شده است.
علائم کووید طولانی مدت چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، یک پزشک گفت: «علائم کووید طولانی مدت مجموع عوارض جسمی و روانی را شامل می‌شود، مثلاً دیده شده خیلی از بیماران دچار خستگی و ضعف می‌شوند، طوری‌که به‌ هیچ وجه به درمان‌های معمول پاسخگو نیستند.»

هادی یزدانی، پزشک عمومی ادامه داد: «در لانگ کووید (کووید طولانی مدت) با علائمی مانند اختلالات بویایی مواجه هستیم که در کیفیت زندگی افراد تاثیر زیادی دارد، اختلالات گوارشی و قلبی هم درباره کووید طولانی مدت مشاهده شده است. درخصوص اختلالات روانی باید گفت گاهی فرد دچار اختلالات اضطرابی زیادی می‌شود، یا این‌که افسردگی و اختلالات خلقی آن تشدید یا شروع می‌شود. خیلی از افراد از اختلالات تمرکز رنج می‌برند، خودم بیماری داشتم که حسابدار بود و احساس می‌کرد دیگر نمی‌تواند اعداد و ارقام را ذهنی حساب کند و سرعت محاسبه کردن اعدادش کمتر شده است و به سختی این کار را انجام می‌دهد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید