رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و لبنان

کدخبر: ۴۹۱۷۹۵
وزیر امور خارجه کشورمان با عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و لبنان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با همتای لبنانی، ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار و اهانت به نمازگزاران در مسجد الاقصی و با اشاره به رایزنی های خود با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار رسیدگی جدی این سازمان به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به حضور لبنان در خط مقدم مقاومت، از مردم ، مقاومت و ارتش  این کشور در مقابل رژیم اشغالگر قدس تقدیر نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی برگزاری انتخابات موفقیت آمیز آتی در لبنان، بر آمادگی کشورمان برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان تاکید کرده و افزود: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط لبنان در همه زمینه ها استقبال می کند.

وی نقش لبنان را در جهان عربی مهم و حائز اهمیت خواند.

عبدالله بوحبیب وزیر  امور خارجه لبنان نیز ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، بر اهمیت توسعه روابط دوستانه با ایران تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد پس از انتخابات پارلمانی ، تبادل هیات های دیپلماتیک میان دو کشور گسترش یابد.

عبدالله بوحبیب قویا جنایات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را محکوم کرد و خواستار وحدت جهان اسلام در حمایت از فلسطین و صیانت از مسجدالاقصی شد.

طرفین در این تماس تلفنی در خصوص برخی دیگر از موضوعات مرتبط با همکاری های دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی نیز به تبادل نظر پرداختند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید