سناریوبافی سیاسی علیه قالیباف

توصیه یک اصولگرا به قالیباف: سکوت کن/ برخی آقایان مبتلا به بیماری سیاسی هستند

کدخبر: ۴۹۱۹۷۹
یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: اگر مشاور رسانه ای آقای قالیباف بودم به وی توصیه می کردم سکوت کند.خانواده آقای قالیباف نه به کشورهای اروپایی و آمریکایی سفر کرده نه پاسپورت این کشورها را داشته اند. بنابراین سفر به ترکیه یک سفر عادی است که نباید بزرگنمایی شود.
توصیه یک اصولگرا به قالیباف: سکوت کن/ برخی آقایان مبتلا به بیماری سیاسی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو، ناصر ایمانی، چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که افشاگری‌ها علیه مسوولان نظام( از قبیل بحث فساد برخی از آنها، خانواده‌هایشان، فرزندانشان و همچنین مناسبات اقتصادی‌شان)که طی دو سه سال اخیر از فضای مجازی کلید می‌خورد تا چه حد برای نظام، آسیب‌زا تلقی می‌شود؟ او گفت: مهمترین بحث، بحث فضای مجازی است؛ در واقع می‌توان گفت فضای مجازی ما تا حدودی بیمار است و کارکردهای طبیعی فضای مجازی را ندارد. این موضوع صرفا مربوط به مسوولان نیست به عنوان مثال بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و یا اخلاقی که در جامعه ایجاد می‌شود ریشه‌ در فضای مجازی دارد.

او افزود: به عنوان مثال، یک تصویر و یا متنی در فضای مجازی منتشر می شود که یا با اهداف خاصی انجام می‌شود یا اینکه بدون هدف اما اشتباه صورت می‌پذیرد. این کار، به سرعت کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد در حالی که ممکن است اصل خبر صحت نداشته باشد یا اگر به فرض هم خبر، درست باشد قابلیت انتشار به معنای وارد کردن آسیب روانی به اجتماع را نداشته باشد.

ناصر ایمانی ادامه داد: یکی از این آسیب‌ها مربوط به فضای سیاسی است یعنی همان گونه که انتشار این نوع اخبار، آسیب اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی به همراه دارد موجب آسیب سیاسی نیز می‌شود بدین گونه که برخی از افراد یا جریان‌ها با یک سری اهداف خاص، موضوع خاصی را در فضای مجازی مطرح می‌کنند که در نهایت به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه آسیب وارد می‌کند.

فضای مجازی شفافیت ایجاد کرده است و ...

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که این افشاگری‌ها در چه بخش‌هایی می‌تواند بُعد هشداردهنده داشته باشد برای اینکه مسوولان بدانند در حال رصد شدن هستند؟ تصریح کرد: فضای مجازی، شفافیتی ایجاد کرده است، به ویژه در ارتباط با زندگی شخصی افراد. به عنوان مثال برخی چهره‌های سلبریتی در مکان‌هایی حضور پیدا می‌کنند که بعدها تصاویری از آنها در فضای مجازی منتشر می شود بنابراین همه به ویژه مسوولان و کسانی که به نوعی چهره هستند مراقب حضورشان، رفتارهایشان و اظهاراتشان در مکان‌های مختلف باشند.

او بیان کرد: طبیعتا کسانی که مسئولیت‌های سیاسی برعهده دارند باید بیشتر از سایرین مراقبت کنند تا فضای مجازی به آنها آسیبی وارد نکند.

ایمانی در پاسخ به این سوال که بهترین برخورد نظام با این دسته از مسئولان چگونه می‌تواند باشد؟، اشاره کرد: مسئله، مسئله نظام نیست بلکه مسئله رعایت حقوق افراد است تا بدانند تا چه حد در معرض کنترل های فضای مجازی هستند. در مورد برخی از اتفاقات، ضروری است برخورد لازم با آن ها صورت گیرد که گاهی اوقات هم انجام می شود.‌ اگر ماجرای نادرستی رخ دهد ضرورت دارد که مسوولان اقدامات لازم در راستای اطلاع رسانی صحیح را انجام داده و به مردم بگویند که هر خبری را به سرعت باور نکرده و آن را منتشر نکنند.

فضای مجازی چاقوی دو دم است

او ادامه داد: در واقع فضای مجازی مانند یک چاقوی دو دم است از یک سو ممکن است رفتارها، سخنان و برخوردهای مسوولان را کنترل کند اما از سوی دیگر ممکن است اتفاقاتی که در فضای مجازی مطرح می شود دروغ بوده یا اینکه در مورد آنها بزرگنمایی صورت گرفته است.

به قالیباف توصیه می کنم سکوت کند

او در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان در ارتباط با قضیه قالیباف تلاش دارند به جای روشن شدن موضوع، آن را به گردن جبهه پایداری، اصلاح طلبان و .. بیاندازند و به نوعی روی اصل ماجرا سرپوش بگذارند؟ و چرا آقای قالیباف در این باره سکوت کرده است؟ تصریح کرد: نخست اینکه اگر بنده هم مشاور رسانه ای آقای قالیباف بودم به وی توصیه می کردم سکوت کند چون این موضوع به هیچ وجه دارای اهمیت نیست و قطعا برخی با اهداف خاصی با جریان سازی، این ماجرا را به وجود آوردند آقای قالیباف نباید درباره آن اظهارنظر کند چون اصل ماجرا در قالب یک حرکت خاص سیاسی، رخ داده است.

این چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: بنابراین این اتفاق، دارای اهمیت نیست به هر حال خانواده هر یک از مسوولان، سفر کوتاهی به کشور نزدیکی که تقریبا بسیاری از مردم ایران رفته اند، داشتند البته بسیاری از مردم به ترکیه سفر نکردند اما تعداد قابل توجهی از مردم نیز به این کشور سفر کرده اند.

ایمانی عنوان کرد: به هر حال سفر به ترکیه یک سفر عادی محسوب می شود. خانواده آقای قالیباف نه به کشورهای اروپایی و آمریکایی سفر کرده نه پاسپورت این کشورها را داشته اند. بنابراین سفر به ترکیه یک سفر عادی است که نباید بزرگنمایی شود.

 سناریوبافی سیاسی علیه قالیباف به روایت ناصر ایمانی / به قالیباف توصیه می کنم سکوت کند

 

سناریوبافی سیاسی علیه قالیباف

این چهره سیاسی اصولگرا در این باره که سفر مسوولان نظام با سفر مردم عادی متفاوت است به ویژه از لحاظ خرید کالای خارجی، بیان کرد: سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه یک سفر کوتاه و عادی بوده که نباید بزرگنمایی می شد البته مسوولان باید مراقبت کنند چرا که حتی تا این اندازه هم خانواده آنها باید از امکاناتی که بقیه مردم دارند محروم بمانند چون همسر یا پدرشان مسوولیت دارند.‌

ناصر ایمانی در ادامه افزود : حواشی این سفر مثل بحث سیسمونی به نوعی سناریوبافی است چرا که هیچ مدرک مستندی در این باره وجود ندارد که برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده باشند یا حتی از نظر بنده موضوع بارداری سناریوسازی است و در واقع از آن دسته بداخلاقی های سیاسی است که متاسفانه در جامعه ما وجود دارد.

بداخلاقی های سیاسی برای ضربه زدن به قالیباف است

او خاطرنشان کرد: البته این گونه بداخلاقی های سیاسی در گذشته در مورد سایر افراد هم رخ داده که در حال حاضر هم وجود دارد. به عبارت دیگر عده ای سعی می کنند با انتشار برخی اخبار در فضای مجازی به شخص یا اشخاصی در فضای سیاسی ضربه بزنند که این امر پسندیده ای نیست.

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که تناقض موجود در رفتار برخی مسوولان در حرف و عمل آنها به ویژه در ارتباط با مصرف کالای داخلی به جای مصرف و خرید کالاهای خارجی تا چه حد روی ذهنیت مردم و تفکر عمومی تاثیرات منفی به جای می گذارد؟ گفت: نخست اینکه چه کسی ادعا می کند خانواده آقای قالیباف در ترکیه، اجناس خارجی خریداری کردند؟! مدرکی در این باره وجود ندارد فقط اصل سفر درست است ممکن است به ترکیه سفر کرده باشند و هیچ خریدی انجام ندادند و صرفا سه، چهار روز در آنجا اقامت داشتند.

برخی آقایان مبتلا به بیماری سیاسی هستند

او بیان کرد: اگر خانواده مسوولان به طور دائم بخواهند خریدهایشان را از خارج از کشور انجام دهند( اعم از ترکیه یا هر کشور دیگر) به گونه ای که سطح زندگی شان به تعبیری لاکچری باشد کاملا قابل محکومیت است اما اینکه خانواده یک مسوولی، به یک سفر چند روزه می روند و بعد به کشور باز می گردند (البته این مراقبت ها وجود داشته باشد که حتی در این حد و اندازه هم نباشد) ایرادی ندارد. در حال حاضر بسیاری از اقشار طبقه متوسط ما حداقل یک سفر به ترکیه داشته اند. به هر حال خانواده مسوولان هم حق و حقوقی دارند. ما نباید این ماجرا را بزرگنمایی کنیم.

ایمانی اشاره کرد: متاسفانه وجود بیماری سیاسی در برخی آقایان موجب شده تا آنها مترصد فرصتی باشند تا یک شخصیت یا فردی (چه آقای قالیباف و چه دیگران) را مورد تخریب قرار دهند.‌

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید