آخرین وضعیت سلامتی مهدی چمران

کدخبر: ۴۹۲۰۸۹
نایب رئیس شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت سلامتی مهدی چمران توضیحاتی ارائه داد.
 آخرین وضعیت سلامتی مهدی چمران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، پرویز سروری ظهر امروز در نشست خبری که به منظور روز شوراها برگزار شد، گفت: نظام شورایی یک امانت بزرگ در اختیار ما است که امیدواریم با تلاش و کوشش بتوانیم این امانت بزرگ را حفظ کنیم.

وی با اشاره به راهپیمایی روز گذشته روز قدس آن را جلوه بزرگی از نشاط اجتماعی بعد از دو سال محرومیت دانست و گفت: مردم تهران و ایران روز گذشته حماسه بزرگی خلق کردند و این راهپیمایی نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای غیر اسلامی نیز برپا شده و امروزه روز قدس به دغدغه نظام صهیونیستی تبدیل شده است.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه از زمانی که شورای ششم انتخاب شد اعلام کردیم که ما شورایی تحول گرا مبتنی بر آموزه‌های انقلاب هستیم، گفت: مطالبه جدی ما این است که شهرداری شهر را با نگاه هوشمندانه و مبتکرانه اداره کند و هر روز سطح ارائه خدمات به مردم را افزایش دهد و قفل‌های شهر باز شود و اعتماد به خدمات دهی مدیریت شهری به مردم برگردد که اقداماتی اساسی در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع این است که تحول تنها با مشارکت مردم شکل می‌گیرد، ادامه داد: چند کمیسیون شورا بحث مشارکت نخبگان را در دستور کار قرار دادند که نشان می‌دهد تصمیمات در تهران باید با کمترین خطا باشد و این با کمک نخبگان میسر می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه به همین دلیل بحث سازمان نوآوری را زیر نظر شهردار تهران قرار دادیم، گفت: مطالبه جدی ما این است که طرح‌های نوآورانه و تحول گرایانه هر روز از مدیریت شهری تجلی کند تا دوباره اعتماد مردم توسط مدیریت شهری جلب شود.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد مدیریت شهری در چند ماه گذشته نیز اظهار کرد: نقدها اگر وارد کانال تفریط نشود سازنده است اما باید از شهرداری تهران توقع در حد هفت ماه فعالیت را داشته باشیم؛ چرا که تا شهردار بیاید و کار را دستش بگیرد و انتصابات را انجام دهد زمان می‌گذرد؛ اما شاهد هستیم که اقدامات شهرداری در راستای مطالبات شورا بوده و هر روز این اقدامات بیشتر به بار می‌نشیند و احساس می‌کنیم که نظام شهرداری بر اساس حل مشکلات تهران برقرار شده و شورا هم در این مسئله نظارت می‌کند. یکی از موضوعات مهم ما بحث حمل و نقل عمومی بود که در بودجه هم به آن توجه زیادی شد و شهرداری نیز در این مدت نسبت به ورود تجهیزات جدید و تعمیرات اساسی وسایل حمل و نقل عمومی گام‌های موثری برداشته است.

به گفته سروری، توانستیم ۱۷۵ اتوبوس را خریداری و ۵۰۰ اتوبوس را اورهال کنیم و تزریق ۳۰۰۰ اتوبوس در سال ۱۴۰۱ به این معناست که مدیریت شهری در راستای پاسخ به نیاز مردم حرکت می‌کند. هر چند که معتقدیم در حوزه مترو از ظرفیت آن استفاده حداقلی می‌کنیم و می‌توان با تزریق واگن‌ها که طبق تصمیمات هیات دولت زمینه ورود ۱۰۵ واگن را فراهم می‌کند طول توقف قطارها را کاهش دهیم و در بحث‌های اجتماعی نیز سیاست گذاری‌های خوبی شده و بر خلاف آنچه که بعضا از رسانه‌ها می‌بینیم که می‌گویند شهرداری می‌خواهد همه کارها را خودش انجام دهد، می‌بینیم که خدمت به مردم را در دستور کار قرار داده و با تشکیل قرارگاه به دنبال هم افزایی گسترده است به گونه‌ای که در بحث معتادان متجاهر ظرفیت جمع‌آوری ایجاد کرد و ۱۰ هزار نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شدند.

وی در خصوص اعتماد مردم به شورا و شهرداری ششم اظهار کرد: توقع مردم از دوره ۱۲ ساله قالیباف بالا رفته و قالیباف سطح توقعات مردم از مدیریت شهری را بالا برده پس شهرداری باید سطح بیشتر و وسیع‌تری به مردم خدمات ارائه کند و تضمین این سخنان نیز عملکرد است. چرا که مردم حرف‌ها و وعده‌های زیادی را شنیده‌اند و حالا عملکرد می‌خواهند.

نایب رییس شورای شهر تهران، با بیان اینکه ما به مردم وعده داده بودیم که می‌خواهیم جلوی فساد و تخلفات در مدیریت شهری را بگیریم، افزود: در این مدت بیش از ۵۰ درصد مصوبات شورا برای صدور پروانه بود و امیدواریم تا خرداد ماه زمان صدور پروانه به دو الی سه ماه کاهش یابد و بعد از تعطیلات نیز خدمات دهی معاونت شهرسازی تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت و دیگر مردم مجبور نیستند تا ساعت ۱۴ به شهرداری مراجعه کنند و در این میان بحث استفاده از فضای مجازی برای به حداقل رساندن مراجعات حضوری شهروندان در دستور کار قرار دارد تا زمینه فساد در شهرداری رفع شود و قول داده‌ایم که تا چهار ماه آینده ۸۰ درصد از مراجعات حضوری کاسته شده و این الکترونیکی شدن فرآیندها علاوه بر کاهش تخلفات و انحرافات نظارت شورا را نیز افزایش می‌دهد. پس به عبارتی دیگر ضمانت وعده‌های ما عمل به وعده‌ها است.

وی در خصوص آخرین وضعیت سلامتی مهدی چمران نیز با بیان اینکه پیش از جلسه با چمران صحبت کردم و به لطف خدا روند درمانش با سرعت انجام شده، گفت: امیدوارم طی یکی دو هفته آینده شاهد حضور وی در شورای شهر باشیم.

سروری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وضعیت شورایاری‌ها نیز اظهار کرد: شورایاری یک ظرفیت انکار ناپذیر در تهران است که در عرض ۲۰ سال شکل گرفته و ماهیت "مردم پایه" دارد و در دوره‌های قبل با حمایت شورای شهر شکل گرفته و در دوره‌های قبل نیز مسائل قانونی شورای شهر وجود داشت اما شورا به خصوص آقای چمران با قدرت با قوه قضائیه و مجلس رایزنی می‌کرد و موضوع حل می‌شد اما ما به شورای قبل انتقاد داریم. چرا که هیچ پیگیری نکردند و منجر به انحلال شورایاری‌ها شد. هر چند که چمران یک نامه محکم به رئیس قوه قضائیه نوشته تا به نوعی در این زمینه تجدید نظر شود، اما بر اساس قانون، شورایاری‌ها نمی‌توانند فعال باشند و شهرداری برعکس عمل کرده و تحت عنوان محلات، تلاش کرده نیروهای موثر شورایاری‌ها را تا حل موضوع در کنار خود داشته باشد.

به گفته وی، شورای ششم، شورایاری را فرزند خود می‌داند، چرا که بیشترین خدمات به واسطه حضور شورایاری‌ها به عمق محلات رفت و شورایاری‌ها بازوی نظارتی شورا بودند که البته برخی راه را غلط می‌روند و می‌گویند می خواهیم جلوی شورایاری ها برویم اما مگر ما شما را منحل کردیم؟ اگر اعتراض دارید جلوی قوه قضائیه بروید و فعلا در قالب مدیران محلات از این افراد استفاده می‌شود اما به اسم شورایاری نمی‌توانیم کاری کنیم. چرا که منع قانونی وجود دارد.

وی در خصوص تلاش شهرداری برای واردات اتوبوس دست دوم نیز گفت: شهرداری نمی‌خواهد اتوبوس دست دوم بیاورد بلکه در کنار تزریق اتوبوس نو برای برون رفت از وضعیت موجود به فکر اتوبوس‌های کار کرده است اما این مسئله قاعده و استاندارد دارد و باید استانداردهای محیط زیست و ... لحاظ شود. البته این به معنای این نیست که شهرداری می‌خواهد اتوبوس فرسوده بیاورد. بلکه اینها اتوبوس‌های کمکی هستند و این رویه در کشورهای دیگر باب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید