باند سارقان مسافربرنما منهدم شد / دو راننده به هوش نیامدند+فیلم

کدخبر: ۴۹۲۱۲۹
اقتصادنیوز: سارقانی که با تشکیل باندی اقدام به کرایه دربست خودروهای مسافربر شخصی کرده و با خوراندن نوشیدنی مسموم و بیهوش کردن راننده اقدام به سرقت خودرو و اموال گرانبهای رانندگان کرده بودند، دستگیر شدند.
باند سارقان مسافربرنما منهدم شد / دو راننده به هوش نیامدند+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باندی که اعضای آن با خوراندن نوشیدنی‌های مسموم اقدام به سرقت از رانندگان کرده بودند، خبر داد و گفت که در جریان دو مورد از سرقت‌های این افراد دو راننده به هوش نیامده و جان خود را از دست دادند.

در روزهای پایانی سال گذشته بود که گزارش‌هایی از سرقت از رانندگان به شیوه بیهوشی و درپوشش مسافر دربستی به پلیس آگاهی ارجاع شد، رسیدگی به این پرونده‌ها در حال انجام بود که در نیمه فروردین ماه امسال خبر مفقودی یک راننده مسافربر دیگر به پلیس اطلاع داده شد، چند روز بعد و در تاریخ ۱۷ فروردین ماه جسدی در بیابان‌های زرندیه کشف شد که ویژگی‌های ظاهری وی با فرد مفقود شده مطابقت داشت. کشف جسد این مرد راننده، گزارش پزشکی قانونی از نحوه مرگ و شیوه گزارش‌های قبلی ظن کارآگاهان پلیس آگاهی را به این سمت برد که احتمالا ارتباطی میان این قتل و سرقت‌های دیگر وجود ندارد.

رسیدگی به پرونده با محوریت معاونت مبارزه با جرائم جنایی تهران بزرگ ادامه داشت، تا اینکه حدود ۱۰ روز بعد جسد دیگری کشف شد که به همان شیوه جسد قبلی و به دلیل مصرف دوز بالای داروی خواب آور جان خود را از دست داده بود. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ماموران با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی به سرنخ‌هایی از عاملان این جنایت دست پیدا کرد و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

در ادامه هماهنگی‌ها با مقام قضایی انجام شده و شش عضو این باند از سوی ماموران در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، با دستگیری این افراد پرده از راز دو جسد کشف شده نیز برداشته و مشخص شد که این افراد با تشکیل باندی اقدام به کرایه دربست خودروهای مسافربر شخصی کرده و با خوراندن نوشیدنی مسموم و بیهوش کردن راننده اقدام به سرقت خودرو و اموال گرانبهای رانندگان کرده‌اند.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با تایید این خبر به ایسنا گفت:‌ اعضای این باند شش نفره که سرکرده اصلی آنان نیز دستگیر شده است، در کنار خیابان اقدام به کرایه دربست خودروهای مسافربر کرده و در میانه مسیر با تعارف شیرموز، آبمیوه و دیگر نوشیدنی‌های مسموم که حاوی دوز بالای مواد خواب آور بود، این افراد را بیهوش کرده و خودرو و لوازم گران‌بهای همراه آنان را به سرقت برده‌اند.

نثاری با بیان اینکه این افراد تاکنون به شش فقره سرقت با همین شیوه اعتراف کرده‌اند، گفت: در اعترافات اولیه این افراد مشخص شد که آنان پس از بیهوش کردن رانندگان، آنان را در بیابان‌های اطراف تهران و ... رها کرده بودند که متاسفانه دو نفر که یکی حدود ۴۸ و دیگری حدود ۳۹ سال سن داشت فوت کردند.

وی با بیان اینکه این باند از از اسفند ماه پارسال فعالیت خود را آغاز کرده بود، گفت: سارقان اعتراف کردند که پس از سرقت اقدام به فروش قطعات خودرو در سایت‌های فروش اجناس دسته دوم کرده و قطعات اصلی خودرو را نیز به اوراقچی‌ها فروخته بودند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت درباره اینکه آیا اعضای این باند سابقه‌دار هستند یا خیر؟ تصریح کرد: یکی از اعضای این باند سابقه دار بود و دیگران فاقد سابقه بودند.

نثاری با بیان اینکه هیچ یک از خودروهای مذکور تاکسی نبوده و مسافربر شخصی بودند، گفت: بارها گفته شده و باز هم هشدار می‌دهیم که رانندگان نباید نوشیدنی و مواد خوراکی را از افراد ناشناس و مسافران خود دریافت کنند.

در همین راستا یکی از شکات نیز به ایسنا گفت: یکی از این افراد به من گفت دربستی برویم، در میانه راه گفت که یکی از همراهانش در بیمارستان است و او را سوار کنیم، همراه او با دو لیوان نسکافه سوار ماشین شد و یکی را به من و دیگری را به همدستش داد و حدود ۲۰ دقیقه بعد من بی‌هوش شدم و چند روز بعد به هوش آمدم.

شاکی دیگری نیز گفت: من روزه بودم، حدود ساعت ۹ شب در محدوده میدان خراسان خودرو را دربستی گرفتند و برای من شیرموز خریدند. گفتند افطار خوردی که گفتم خورده‌ام اما با اصرار شیرموز را به من تعارف کردند و دیگر متوجه چیزی نشدم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید