انتقاد عارف از وضعیت کارگران و معلمان/ چرا به هشدارها بی‌توجهی می‌شود؟!

کدخبر: ۴۹۲۱۴۰
محمدرضا عارف در یادداشتی نوشت: طی تقریبا دو دهه گذشته چه سیاست هایی اعمال شده است که کارگران و معلمان به عنوان دو بازوی قوی انقلاب اسلامی، در این وضعیت قرار گرفته اند؟
انتقاد عارف از وضعیت کارگران و معلمان/ چرا به هشدارها بی‌توجهی می‌شود؟!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، در بخش‌هایی از یادداشت محمد رضا عارف می ‌خوانیم: در حالی به استقبال  روز معلم و روز  کارگر می رویم که معلمان و کارگران عزیز  کشورمان، با مشکلات  فراوانی دست و پنجه نرم می کنند. مشکلاتی که در نتیجه ضعف مدیریت است. در دهه پنجم از نظام و ساختاری بر آمده از انقلاب شکوهمند اسلامی که در آن معلمان و کارگران، نقشی بنیادین داشتند، قرار داریم. اکثر تحلیل گران ، پیروزی این انقلاب را مرهون پیوستن دو قشر کارگر و معلم می دانند اما اکنون وضعیت زندگی و معیشت  آنها با مشکلات عدیده ای مواجه است.

باید به این پرسش مهم پاسخ داد که طی تقریبا  دو دهه گذشته چه سیاست هایی اعمال شده است که کارگران و معلمان به عنوان دو بازوی قوی انقلاب اسلامی، در این وضعیت قرار گرفته اند؟

باید پرسید که چه اصراری بر استمرار  بیراهه رویه‌های خسارت‌بار است؟

چرا به هشدار و انذارهای نخبگانِ جامعه و دانشگاهیان در سطوح مختلف بی‌توجهی می‌شود؟

مصلحت امروز ملت ، کشور و نظام ما، در یک راستا و آن هم اتحاد و اجماع بر پیشرفت کشور و رهایی از مصائب، مشکلات و بحران‌های محتمل است. بدیهی است که  وصول به این مهم ، نیازمند مشارکت همه ایرانیان و بهره‌گیری از اصول حکمرانی خوب و دستاوردهای بشری است.

ضمن تبریک روز های کارگر و معلم به این دو قشر پیشتاز در مسیر پیشرفت  و اعتلای ایران عزیز، و گرامی داشت یاد و خاطره شهید بزرگوار استاد مرتضی مطهری  ،از مسئولین می خواهم از ملت  عذرخواهی کرده و مسیر درست در پیش بگیرند.

امیدوارم که نظام تدبیر  ما، به درک درستی از اوضاع دست یابد ، که مقدمه درمان، تشخیص  درست درد و مبانی شکل گیری درد است. چه بسا که تجویزهای نادرست در پیشروی مشکلات  و از دست رفتن  فرصت  طلایی درمان، سهمی اساسی دارند. همچنان معتقدم که راه عبور از مشکلات، از مسیر گفت و گوی ملی در سطوح مختلف می گذرد.

امیدوارم با برافروختن  شمع گفت و گو در محفل بزرگ ملت-کشور بزرگ ایران ، مصالح ملی بعنوان کانون  سیاست ورزی و خط و مشی همگان قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید