معجزه باورنکردنی یک ویروس گیاهی برای درمان سرطان!

کدخبر: ۴۹۲۲۰۲
اقتصادنیوز: یک ویروس گیاهی به نام ویروس موزاییک لوبیا چشم بلبلی، رشد سرطان را متوقف کرده و از بازگشت آن جلوگیری می کند.
معجزه باورنکردنی یک ویروس گیاهی برای درمان سرطان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سیناپرس، بر خلاف تصور بیشتر مردم، همه ویروس ها بد نیستند و یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد یکی از این ویروس ها ممکن است قدرت توقف سرطان را داشته باشد.

 

تحقیقات انجام شده در این رابطه  نشان می دهد که وقتی ویروس فوق ، سلول های سرطانی را آلوده می کند به سیستم ایمنی سیگنال داده و در نهایت پاسخ ضد سرطانی را به تومور گسترش می دهد.

ویروس موزاییک لوبیا چشم بلبلی (cowpea mosaic virus  ) یک ویروس گیاهی عفونی است که معمولاً حبوبات را هدف قرار می دهد. با این حال، در هفت سال گذشته، پژوهشگران از مدل های حیوانی برای تعیین پتانسیل آن به عنوان یک درمان ایمونوتراپی سرطان استفاده کرده اند.

دکتر نیکول اشتاینمتز، استاد نانومهندسی در دانشکده مهندسی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو جاکوبز و مدیر مرکز نانوایمونو مهندسی، در این رابطه گفت: این مطالعه به اعتبار نانوذرات ویروس گیاهی موزاییک لوبیا چشم بلبلی به عنوان کاندیدای ایمونوتراپی سرطان کمک می‌کند. اکنون ما داده‌های مستندی داریم که توضیح دهیم که چرا این ویروس گزینه ای قوی برای مبارزه با سرطان است.

اعضای این تیم مطالعاتی نانوذرات حاوی این ویروس را مستقیماً به تومور تزریق کردند تا به عنوان طعمه ای برای سیستم ایمنی بدن عمل کنند. هنگامی که این فرایند تکمیل شد، سلول های ایمنی نانوذرات ویروسی را شناسایی می کنند و هشدارهایی را به بقیه سیستم ایمنی یک مهاجم خارجی در بدن ارسال می کنند. در حالی که سلول های ایمنی برای مبارزه با ویروس ساخته می شوند، زمانی که متوجه شدند ویروس موزاییک لوبیا چشم بلبلی داخل تومور است، شروع به از بین بردن سلول های سرطانی می کنند.

این ویروس نه تنها به خلاص شدن از شر تومور موجود کمک می کند، بلکه این ویروس همچنین باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی سیستمیک در برابر هر تومور آینده می شود. در حالی که هنوز این روش روی انسان مطالعه نشده است، آنها این اثر ایمنی را در سگ ها و مدل های موش در انواع مختلف سرطان مشاهده کرده اند.

گفتنی است ویروس موزاییک لوبیا چشم بلبلی ویروسی منحصر به فرد است زیرا واکنش ضد سرطانی را ایجاد می کند که دانشمندان در سایر ویروس های گیاهی یا ذرات ویروس مانند مشاهده نمی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید